بسته سلامت

تشخیص کبد چرب

بسیاری از مبتلایان دارای علامت خاصی نیستند و گاهی فرد از درد شکم در ناحیه بالای شکم در قسمت راست و احساس پری و خستگی شکایت می کند در این حالت پزشک متخصص آزمایش های لازم برای بررسی قند، چربی های خون و ویروس هایی که در بروز هپاتیت نقش دارند را درخواست می کند. بررسی های دیگری مانند سونوگرافی، فیبرو اسکن و حتی گاهی نمونه برداری از کبد نیز انجام می شود.

ماسک N۹۵ نزنید

ماسک N۹۵ به هیچ وجه توصیه نمی شود، چون احتمال آلوده کردن دیگران را افزایش می دهد. این نوع ماسک به دلیل اینکه هوا را به داخل وارد و با فشار به بیرون منتقل می‌کند توصیه نمی‌شود، چون احتمال آلوده کردن دیگران را افزایش می‌دهد. ماسک‌های سه لایه با توجه به قیمت مناسب و حتی ماسک‌های دست ساز توصیه می‌شود. مهم‌ترین نشانه وطن دوستی تذکر به استفاده از ماسک و عمل خودمان به استفاده از آن است.

گوشت را در دمای مناسب نگهدارید

از مهم ترین نکته ها در تهیه کباب نگهداری گوشت خام در دمای مناسب تا پیش از کباب کردن آن است. شما باید گوشت کبابی را حداکثر در دمای ۶ تا ۸ درجه سانتی گراد بالای صفر نگهداری کنید زیرا نگهداری گوشت در دمای بالای ۸ درجه بیشتر از ۲ ساعت باعث فساد گوشت خواهد شد.برای حفظ دمای مطلوب می توانید گوشت کبابی را از چند ساعت قبل داخل فریزر بگذارید یا آن را تا هنگام مصرف در یخ قرار دهید.

نوشیدن آب در ورزش اهمیت دارد

نوشیدن آب قبل و بعد از ورزش بسیار حائز اهمیت است، توصیه می کنیم علاوه بر قبل و بعد ورزش، هنگام ورزش نیز آب نوشیده شود؛ به این صورت که هر ۱۵ دقیقه، مقدار متعادل آب مصرف شود تا روند هیدراته کردن بدن در طی ورزش ادامه داشته باشد. هر چه بدن آب بیشتری داشته و هیدراته باشد، ورزشکار از نظر کیفیت ورزشی می تواند فعالیت بهتری انجام دهد. مصرف آب جایگزین مقداری می شود که بدن از دست داده است.

عسل و دارچین برای بهبود زخم

عسل و دارچین دارای خواص درمانی خوبی هستند. ترکیب این دو ماده برای درمان عفونت پوستی بسیار مفید هستند. عسل و دارچین هر دو توانایی مبارزه با باکتری ها و کاهش التهاب را دارند. این دو فاکتور برای بهبود پوست بسیار مهم هستند. از عسل برای درمان سوختگی استفاده می شود. دارچین می تواند زخم پای دیابتی را که یک عارضه بسیار جدی در دیابت است، درمان کند. دارچین، می تواند برای بهبود زخم ها موثر باشد.

اعداد سلامت را به خاطر بسپارید
مقدار قند خون در طول روز و شرایط گوناگون متفاوت است. عدد قند خون پایین‌تر از ۱۰۰ در افراد به معنای نبود بیماری دیابت، بین ۱۰۰ تا ۱۲۶ پیش دیابت و بالا‌تر از ۱۳۰ وجود دیابت در افراد است .
استراحت کافی برای همه مخصوصا افراد شاغلی که در بیرون از منزل به فعالیت مشغول هستند، ضروری است. خوابیدن شبانه به مدت ۸ ساعت باعث تامین انرژی بدنتان خواهد شد.متخصصان تغذیه و رژیم درمانی با توصیه به خوردن سه وعده غلات انسان‌ها را از بیماری‌های قلبی، سکته، سرطان، دیابت و احتمال ابتلا به چاقی نجات می‌دهند.مصرف ۷ تا ۸ وعده میوه جات و سبزی در طول روز مانند سیب، پرتقال، انار و کاهو مخصوصا در زمان آلودگی هوا می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند.

توصیه های تغذیه ای در پیشگیری از بیماریهای تنفسی و COVID-19
با توجه به نقش ویتامین های A و E در تقویت سیستم ایمنی بدن روزانه از منابع غذایی ویتامین A(منابع گیاهی شامل انواع سبزی ها و میوه های زرد و نارنجی مانند هویج، کدو حلوایی، موز و انواع مرکبات و منابع حیوانی و منابع غذایی ویتامین E (روغن های مایع مانند گلرنگ، آفتابگردان) استفاده شود. زاز خوردن غذاهای چرب و شور مانند انواع تنقلات شور، انواع کنسروها و شورها و انواع سوسیس و کالباس به دلیل تحریک سیستم ایمنی بدن تا حد امکان خودداری شود.روزانه می توان با استفاده از منابع غذایی ویتامین D به افزایش سطح ایمنی بدن کمک نمود.جهت تقویت سیستم ایمنی بدن روزانه از منابع غذایی حاوی آهن و روی (گوشت قرمز، مرغ و ماهی، تخم مرغ، انواع سبزی ها، حبوبات، میوه های تازه و خشک شده و غلات کامل) استفاده شود. مرکز اطلاع رسانی غذا معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فردا ۲۱ اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند ،

بیشتر

امین جم – از پنجشنبه هفته پیش و با شروع تبلیغات نامزد های انتخابات مجلس

بیشتر

نسرین کاری- برای اولین بار در تاریخ اسکواش خراسان جنوبی ۴ بازیکن نوجوان به نام

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت