شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

نقش آجیل در کاهش اشتها

اضافه کردن آجیل به رژیم غذایی با کاهش گرسنگی و احساس سیری برای طولانی مدت در ارتباط است. به عنوان مثال نشان داده شده است که آجیل‌هایی مانند بادام سبب کاهش گرسنگی و هوس خوردن می شود. اثرات مهارکننده اشتها آنها به دلیل افزایش تولید هورمون های پپتیدی و یا کولسیستوکینین است. خوردن آجیل به عنوان میان وعده سبب افزایش حس سیری می‌شود. این منجر به خوردن کمتر غذاهای دیگر می‌شود.

همراه با گوجه سبز آب بخورید

گوجه سبز مقادیر زیادی اگزالات دارد و می تواند در سیستم کلیوی بدن تجمع و سنگ های ادراری تولید کند. کسانی که سابقه سنگ هایی از جنس اگزالات دارند بهتر است در خوردن گوجه سبز احتیاط کنند. از طرف دیگر افراد دیگری هم که به خوردن گوجه سبز آن هم به مقدار زیاد علاقه دارند بهتر است همراه با آن مقداری هم آب بخورند تا اگزالات موجود در گوجه سبز رفع شود و با تولید سنگ های ادراری برای آنها ناراحتی ایجاد نکند.

روغن فندق از بین برندن خطوط صورت

ویتامین E موجود در روغن فندق ممکن است به کاهش خطوط ریز صورت کمک کند. ویتامین E یک آنتی اکسیدان مهم برای مراقبت از پوست است. زیرا به یکدست شدن پوست کمک می کند. روغن فندق همچنین به لایه بیرونی پوست کمک می کند تا آب و رطوبت را در خود حفظ کند. اسیدهای چرب همانند آن‌هایی که در روغن فندق یافت می شوند، به کاهش خطوط ریز یا چین و چروک ناشی از نور خورشید کمک می کند.

خوابیدن به اندازه کافی

خوابیدن به اندازه غذا خوردن و تنفس کشیدن مهم است و کمبود خواب نه تنها باعث بروز خواب آلودگی بلکه باعث کاهش بهره وری نیز خواهد شد. کمبود خواب همچنین علت اصلی بسیاری مشکلات مانند استرس ، افسردگی و فشار خون بالا است. علاوه بر میزان ساعات خواب ، کیفیت خواب نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.بیشتر بزرگسالان به 6 تا 8 ساعت خواب در طول شبانه روز نیازمندند. بیدار شدن در اول صبح انرژی ساز است.

وقتی سردرد داریم

مغز به خودی خود فاقد گیرنده های درد است، بنابراین به معنای واقعی کلمه؛ داشتن درد در مغز غیر ممکن است به همین دلیل جراحان می توانند بدون بی حسی بر روی مغز جراحی انجام دهند. تمام درد ها در مغز تجربه می شوند اما تمام درد ها در خارج از مغز ایجاد می شوند.به نظر می رسد گاهی اوقات سردرد از اعماق سر شما می آید، اما این فقط یک ترفند روان شناختی فیزیولوژیکی است که دردهای شدید از جایی دیگر به وجود می آیند

فواید مهم تنفس از راه بینی
تنفس از راه بینی مخصوصاً همراه با مقاومت جریان هوا که برای بیرون دادن نفس از بینی همراه است، باعث می شود تا هوا در ریه ها بیشتر باقی بماند و در نتیجه میزان اکسیژن وارد شده به جریان خون با هر نفس حدود 20 درصد افزایش پیدا می کند.راه بینی بیش از دهان و گلو برای جذب گرما و رطوبت موجود در هوا طراحی شده است. دمای تنفس می تواند به بیش از 40 درجه فارنهایت از طریق بینی به ریه ها برسد. این موضوع برای هوای سرد بسیار حائز اهمیت است.تنفس از راه بینی به از بین بردن جرم ها، مواد حساسیت زا و باکتری ها کمک می کند.نفس کشیدن به صورت منظم از راه بینی هنگام دم و بازدم راحت تر است.یک تنفس عمیق از راه بینی مغز را تقویت و حافظه را سریع تر می کند.

ارتباط قندها با بیماریها
مصرف بی رویه مواد قندی می تواند زمینه ای جهت بروز برخی از بیماریها شود. مهم ترین آنها بیماری دیابت است که در آن میزان قند خون به صورت کنترل نشده ای بالا رفته و منجر به بروز عوارض بسیاری می گردد. افراد مبتلا به این عارضه باید از مصرف قندهای ساده تا حد امکان خودداری و بیشتر از قندهای پیچیده ای چون نان سبوس دار، میوه ها،سبزیها و حبوبات استفاده نمایند. همچنین مصرف زیاد قندها به دلیل قابلیت تبدیل به چربی می تواند موجب افزایش وزن و چاقی شود که خود می تواند زمینه بروز بیماری قلبی- عروقی را فراهم آورد. جهت پیشگیری از این عوارض می بایست مصرف کلیه مواد قندی پر انرژی مانند انواع نانها، برنج، قند و شکر، را کاهش داد. مرکز اطلاع رسانی مدیریت غذا معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت