بسته سلامت

خواص سیر خام برای تیروئید

سیر دارای مزایای فراوانی است، اما یکی از خاصیت‌های آن که سیر را از سایر صیفی‌جات جدا می‌کند، خاصیت ضد میکروبی آن است. سیر دارای خواص ضد باکتریایی، ضد قارچی، ضد انگلی و مهم‌تر از اینها‌ آنتی‌اکسیدانی است که مزایای بسیاری مانند جلوگیری از ورود عفونت و باکتری به بدن افراد مبتلا به بیماری‌های خودایمن -مانند تیروئید- یا جلوگیری از رسیدن مواد شیمیایی و سمی به ارگان‌های مختلف مانند کبد، دارد.

کره را در یخچال نکه ندارید!

کره به نظر می‌رسد تنها خوراکی است که همه آن را در فریزر نگه داری می‌کنند چراکه این باور وجود دارد که کره یک خوراکی لبنی است و در بیرون از یخچال از بین می‌رود، اما این طور نیست و کره در بیرون از یخچال فقط آب می‌شود که آن هم قابل استفاده است.نگه داری کره در داخل یخچال هیچ مانعی برای افرادی که کره سفت دوست دارند، ندارد، اما ممکن است برخی خاصیت‌های خود را در این صورت از دست بدهد.

از یبوست به سادگی پیشگیری کنید

غذاهای غنی از فیبر مثل میوه ها، سبزیجات و غلات کامل و سبوس دار همگی به بهبود کارکرد روده کمک می کنند. اگر روده حساسی دارید، از خوردن میوه هایی با فروکتوز بالا مثل سیب، گلابی و هندوانه پرهیز کنید که می توانند باعث نفخ شوند. روزانه هشت لیوان آب بنوشید و از خوردن کافئین پرهیز کنید که می تواند باعث کم شدن آب بدن شود. در واقع یبوست، حالتی بسیار پیچیده است که با طیفی از علایم ناشناخته همراه است.

دارچین خاصیت چربی سوزی دارد

دارچین را می‌توان ادویه‌ای جادویی نه تنها برای مبارزه با التهابات بدن و جلوگیری از بسیاری بیماریها دانست بلکه خاصیت چربی‌سوز آن نیز می‌تواند به افراد چاق کمک کند که وزن اضافه خود را کاهش دهند. دارچین می‌تواند متابولیسم را تقویت کند، زیرا بدن انرژی بیشتری برای پردازش و هضم ادویه، نسبت به سایر غذاها مصرف می‌کند و چربی‌های رسوب‌شده در ناحیه شکم را هدف قرار می‌دهد. دارچین سرشار از فیبر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت