بسته سلامت

خواص گوجه فرنگی برای سلامت

گوجه فرنگی، برای افرادی که می‌خواهند لاغر شوند مفید است. این میوه همچنین به تقویت بینایی و مدیریت دیابت کمک کرده و مهم‌تر از همه می‌تواند برای زنان باردار مفید باشد. لیکوپن موجود در گوجه فرنگی فشار خون را کاهش داده و همچنین غنی از پتاسیم است که اثرات سدیم را کاهش می‌دهد این ماده به بهبود منافذ بزرگ پوست، درمان آکنه، تسکین آفتاب سوختگی، التهاب پوست و احیای پوست کمک می‌کند.

خطر مصرف زیاد نمک

افزودن نمک اضافی به غذاها به دفعات کمتر با کاهش خطر بیماری قلبی، نارسایی قلبی و بیماری ایسکمیک قلبی مرتبط است. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که رژیم غذایی پرنمک ریسک بالاتری برای ابتلا به سرطان معده را به دنبال دارد. مصرف نمک زیاد باعث افزایش فشار خون و بسته شدن رگ‌ها می‌شود. بنابراین این تغییرات ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی و مرگ در سنین جوانی را بیشتر می‌سازد. نمک صورتی خطر کمتری دارد.

از این میوه پاییزی غافل نشوید

پلی‌فنول موجود در انار همچون آنتی اکسیدان قوی عمل می کند و خواص ضد التهابی انار برای بیماران مبتلا به التهاب مفاصل مفید است. همچنین آب این میوه به بهبود جریان خون کمک کرده و مانع از آن می شود که عروق دچار انسداد و گرفتگی شوند. از کنترل سطح قند خون، فشار خون، تقویت سیستم ایمنی، کمک به هضم بهتر غذا گرفته تا تقویت حافظه، انار میوه شگفت انگیزی می تواند یک گزینه عالی در رژیم غذایی روزانه باشد.

چای سبز حافظه فعال را بهبود می‌بخشد

عصاره چای سبز می‌تواند حافظه کاری را بهبود بخشد حافظه کاری مکان نگهداری اجزای اطلاعات بصری، کلامی در ذهن است. حافظه کاری بهتر با بهبود یادگیری، توجه و سایر نتایج حیاتی مرتبط است.افراد شرکت‌کننده در این مطالعه نه تنها پس از مصرف چای سبز در آزمایش‌ها بهتر عمل کردند بلکه مصرف چای باعث تقویت ارتباط بین نواحی پیشانی و جداری مغز نیز شد.چای بابونه آرامش و چای نعناع هیجان ایجاد می‌کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت