شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

قاتل ریزش مو در این میوه شناسایی شد

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در انار برای مو هم مفید هستند. آن‌ها می‌توانند با تقویت فولیکول مو و بهبود خون‌رسانی به پوست کف سر موها را تقویت کنند. روغن هسته انار هم می‌تواند در درمان موخوره مؤثر باشد و نوک موها را نرم و وز مو را برطرف کند. افرادی که موهای فر و مجعد دارند می‌توانند با استفاده از روغن هسته انار از گره خوردن مو جلوگیری و موها را نرم و حالت‌پذیر کنند. انار در پیشگیری از پیری زودرس مو یعنی سفید شدن مو هم می‌تواند مؤثر باشد.

سیب سبز قند خون را ثابت نگه می دارد

خوردن سیب سبز ناشتا کمک می‌کند تا قند خون خود را ثابت نگه دارید؛ این ویژگی برای بیماران دیابتی یا کسانی که در معرض خطر ابتلا به دیابت قرار دارند، بسیار مهم است. باید به خاطر داشته باشید که هنگام خواب متابولیسم بدن به کار خود ادامه می‌دهد و پانکراس ممکن است در تنظیم گلوکز دچار مشکل شود. از آن‌جا که سیب حاوی فیبر محلول است، خوردن آن با شکم خالی، جذب در روده را به تاخیر می‌اندازد و این اثر در طول روز ادامه می‌یابد.

جو دو سر کلسترول بد کاهش می دهد

خوردن جو دوسر، سطح کلسترول بد را در بدن کاهش می‌دهد. جو دوسر منبع غنی از بتا گلوکان، فیبری است که طیف وسیعی از فواید با خود به همراه دارد. با این حال، ممکن است دریافت مقدار توصیه شده فیبر جو دوسر فقط از بلغور جو دوسر دشوار باشد. محققان سبوس جو دوسر را توصیه می‌کنند، زیرا مقدار بتا گلوکان آن دو برابر است.سبوس جو دوسر به عنوان غلات موجود است همچنین در برخی از محصولات پخته شده نیز وجود دارد.

تاثیر کنترل تیروئید بر سلامت قلب

حفظ سلامت قلب موضوعی بسیار حیاتی است که یکی از عوامل به خطر افتادن سلامتی آن کم‌کاری و پرکاری تیروئید است. در کم‌کاری تیروئید، کاهش سطح هورمون تیروئید باعث می‌شود ماهیچه قلب با شدت کمتری پمپاژ خون را انجام داده درنهایت ضعیف شود و قلب را دچار نارسایی کند. کم‌کاری تیروئید همچنین باعث سفت شدن عروق می‌شود از دیگر علائم بیماری قلبی با کم‌کاری تیروئید می‌توان به تنگی نفس، ضربان قلب آهسته اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت