یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

سلامت استخوان‌ها با سبوس برنج

منگنز و فسفر دو ماده معدنی ضروری بدن هستند. برای داشتن استخوان‌های سالم به این دو ماده با ارزش نیاز داریم. فسفر به محکم شدن بافت استخوان کمک می کند و منگنز به تولید کلاژن که در انعطاف پذیری استخوان‌ها مؤثر است، کمک می کند. مصرف یک قاشق غذاخوری سبوس برنج یا روغن آن تمام نیاز روزانه‌ی بدن به این مواد معدنی را برطرف خواهد کرد. مصرف سبوس برنج لاغری به شما هدیه می دهد.

روغن پرتقال مسکن درد است

روغن پرتقال با کاهش پاسخ های التهابی بدن می تواند تورم و درد عضلات و مفاصل و حتی استخوان را کاهش دهد. علاوه بر این رایحه این روغن گیاهی با تغییرات خلق و خو می تواند باعث بالا رفتن آستانه تحمل درد در افراد شود که به فرد کمک می کند در زمانی که درد دارد بتواند خواب راحت تری دارشته باشد. می توانید روغن پرتقال را با یکی از روغن های حامل ترکیب کرده و بر روی عضله و یا مفصل مورد نظر ماساژ دهید.

خواص درمانی میوه کاکتوس

میوه کاکتوس به دلیل آنکه در منطقه‌ای بیابانی و خشک پرورش می‌یابد، سرشار از ترکیبات آنتی‌ اکسیدانی است. خوب است بدانید آنتی‌اکسیدان‌ها سلاح گیاه در برابر مقابله با شرایط سخت و طاقت‌فرسای محیطی است. وجود این ترکیبات در میوه کاکتوس اثر سم‌زدایی قوی و ضدالتهاب داشته و از آسیب سلولی که باعث سرطان و پیری می‌شود جلوگیری و از سوی دیگر با تقویت سیستم دفاعی، بدن را در برابر عفونت‌ها مقاوم‌تر می‌کند.

منع خوردن زنجبیل برای زنان باردار

گرچه زنجبیل در کاهش حالت تهوع ناشی از بارداری موثر است، نباید در مصرف آن افراط کرد زیرا می تواند باعث انقباضات رحمی شود. بعضی تحقیقات نیز نشان می دهد زنجبیل در روند جذب آهن مواد غذایی و ویتامین های محلول در چربی اختلال ایجاد می کند. مصرف دمنوش زنجبیل به خصوص در هفته های آخر بارداری نیز به توصیه نمی شود. به هر حال مشورت با پزشک همیشه بهترین و مطمئن ترین راهکار در این دوران است.

پوستی شفاف با آبلیمو و عسل

می خواهید پوستی شفاف داشته باشید؟ نوشیدن آبلیمو و عسل یکی از بهترین راه های طبیعی موجود برای داشتن پوستی شفاف، بدون استفاده از لوازم آرایشی است. لیمو ویتامین مورد نیاز را برای تولید کلاژن فراهم می کند، کلاژن نوعی بافت پیوندی مهم است که به استحکام و جوان ماندن پوست کمک می کند. بسیاری از ترکیبات موجود در عسل نیز به شادابی پوست کمک می کنند. در نتیجه شما پوستی سالم، جوان و شفاف خواهید داشت

آیا می‌توانید زیاد کرفس بخورید؟
کرفس منبع غذایی بسیار کم کالری است و به همین علت می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل باشد. اما توصیه استفاده از کرفس یا آب کرفس به تنهایی یا بخش اصلی رژیم غذایی توصیه نمی‌شود. خوردن کرفس‌های خام و بسیار بزرگ به طور پیوسته می‌تواند ریسک کمبود یُد را بالا ببرد.مصرف زیاد کرفس خام ممکن است در متابولیسم یُد در بدن اختلال ایجاد کرده و منجر به کمبود یًُد شود. . اما زیاده روی در خوردن کرفس، درست مانند هر چیز دیگری می‌تواند پیامدهای منفی داشته باشد. نوشیدن آب کرفس، تضمین نمی‌کند که گاستریت یا زخم معده را درمان کند اما به عنوان یک التیام بخش مفید و موثر است و در کنار آن لازم است تغییرات دیگری هم در رژیم غذایی ایجاد شود.

درمان لک ‌های پوستی با شیرین بیان
از عصاره گیاه شیرین بیان برای درمان لک‌ های پوست استفاده می ‌شود، تحقیقات در این زمینه، نتایج رضایت ‌بخشی را ارایه داده است و می ‌توان از مزایای طبیعی این گیاه پرفایده بهره برد. آیا واقعا چنین نتایج درمانی از این گیاه انتظار می‌ رود؟ شاید بهتر باشد این ‌طور بگویم که بی ‌خطرترین عامل روشن‌ کننده رنگدانه که دارای کمترین ملانوم است، عصاره شیرین ‌بیان است که در ترکیبات زیبایی به عنوان شفاف ‌کننده ی پوست به کار می‌ رود و می ‌تواند در ترکیبات کرم‌ های آرایشی صورت به کار رود. به علاوه عصاره شیرین‌ بیان از لحاظ تئوری به عنوان یک مشتق ضدالتهاب موضعی مطرح است که می ‌تواند در کاهش قرمزی پوست و تیرگی پس از التهاب، کاربرد داشته باشد. ماده فعال شناخته شده در شیرین بیان، موجب روشن شدن پوست شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت