بسته سلامت

شام: فلفل قرمز، حبوبات، برنج سبوس‌دار

در وعده غذایی شام از حبوبات به‌ویژه لوبیا چشم بلبلی و سیاه و همچنین دیگر پروتئین‌های گیاهی به‌عنوان منبع فیبر و پروتئین می‌توان استفاده کرد. برنج سبوس دار هم گزینه مناسبی است. این نوع برنج برخلاف برنج پوست‌کنده، آثار مثبت متعددی بر قلب ما دارد. برنج سفید، قند خون را حتی سریع‌تر از محلول شکر خالص افزایش می‌دهد! اما سطح بالای فیبر موجود در برنج سبوس‌دار قادر است به شما در کاهش کلسترول کمک کند.

چای ماچا آنتی اکسیدان قوی

چای ماچا مقادیر فراوانی از یک نوع آنتی‌اکسیدان بسیار قوی و ارزشمند به نام کاتچین را در خود جای داده است. کاتچین می‌تواند با مبارزه با رادیکال‌های آزاد در بدن باعث پیشگیری از تخریب سلول‌ها و در نهایت، مانع از ابتلا به بیماری‌های مزمن بشود. برگ‌های چای سبز هم حاوی کاتچین هستند اما میزان کاتچین موجود در چای ماچا، حدود ۱۳۷ برابر بیشتر از کاتچین موجود در چای سبز است و می‌تواند به شدت باعث تقویت سیستم ایمنی بدن بشود.

زیتون مفید برای پیشگیری از بیماری ها

گنجاندن زیتون در رژیم غذایی برای حفظ سلامت و پیشگیری از دیگر بیماری‌ها موثر است. دانه‌های زیتون حاوی اسیدهای چرب تک‌مولکولی است که کلسترول بد خون را پایین نگه می‌دارد و سطح کلسترول مفید خون را در سطح مطلوب حفظ می‌کند. پلی‌فنول‌های موجود در زیتون التهابات مزمن بدن را کاهش می‌دهد و از بروز آسیب‌های ناشی از التهاب مانند دردهای روماتیسمی پیشگیری می‌کند. مصرف زیتون برای کاهش استرس موثر است

خوراکی های مضر برای سلامت استخوان

هر چه نمک بیشتری بخورید، کلسیم بیشتری از بدنتان خارج می‌شود. غذاهایی مانند نان، پنیر، چیپس بیشترین میزان نمک را دارند. گذراندن ساعت‌های زیاد در مقابل تلویزیون و لم دادم روی مبل بسیار آسان است. وقتی استراحت کردن به عادت تبدیل می‌شود، به اندازه کافی تحرک ندارید و استخوان‌هایتان در معرض خطر قرار می‌گیرند. نوشابه‌های شیرین مثل نوشابه و قهوه شیرین می‌توانند به استخوان‌های شما آسیب برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت