شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

میوه‌ای انرژی‌زا و سرشار از پتاسیم

موز یکی از بهترین منابع خوراکی غنی از پتاسیم است. پتاسیم یکی از مواد معدنی ضروری برای حفظ فشار خون طبیعی بدن و فعالیت قلب است. موز سرشار از ریزمغذی‌های ارزشمند به‌ویژه پتاسیم است که یکی از مهم‌ترین الکترولیت‌های بدن محسوب می شود. پتاسیم به تنظیم عملکرد قلب و همچنین تعادل مایعات کمک می کند که یک عامل کلیدی در کنترل فشار خون است. موز نارس به خنثی کردن اسید معده کمک می کند

کاهش وزن با این میوه خوشمزه

کدو سبز دارای خواص درمانی فراوانی است که از بین این خواص می‌توان به درمان هضم غذا و رفع سردرد اشاره کرد. کدو از نظر طب سنتی سرد و تر یعنی خنک کننده و مرطوب کننده است و از لحاظ شیمیایی بدن را قلیایی می‌کند. کدو هم مانند بادمجان چون دارای کالری کمی است، بنابراین بهترین غذا برای کسانی است که می‌خواهند وزن کم کنند. کدو ملین و مدر است و یبوست و سوء هاضمه را رفع می‌کند. و برای یرقان مفید است.

تاثیر ورزش بر روی مغز

ورزش سبک شامل مواردی مانند یوگا و پیاده‌روی و ورزش متوسط شامل مواردی مانند ورزش هوازی، کالیستنیک و دویدن بود. برای افراد مسن، ورزش منظم ممکن است محافظت کننده باشد و به آنان کمک کند توانایی‌های شناختی خود را برای مدت طولانی‌تری حفظ کنند. پس از پنج سال کسانی که حداقل فعالیت متوسطی داشتند، می‌توانستند کلمات بیشتری را از فهرست ارائه شده توسط محققان به خاطر بسپارند و کارهای ساده را سریع‌تر انجام دهند.

زمان مناسب برای خواب کودک

بیشترین افزایش هورمون رشد در کودکان بین ساعت ۱۱ شب تا ۲ نیمه شب است؛ بدین ترتیب خواب قبل از ساعت ۱۱ ضرورت دارد. مشکلات خواب در کودکان در شروع خواب،موقع بلند شدن از خواب است. بهترین زمان خواب کودک بین ۸ تا ۱۱ شب است. ‌کمک کنید تا ۲ الی ۳ ساعت قبل از خواب کودک تلوزیون،موبایل وصفحات دیجیتال بازی در اختیار او نباشد.همچنین در هنگام شروع خواب،نور اتاق کودک را کاهش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت