شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

افزایش قد کودک با نوشیدن شیر

نوشیدن روزانه یک لیوان شیر در دوره کودکی موجب افزایش قد در سال‌های نوجوانی می شود. همچنین مشخص شد نوشیدن آب و سایر نوشیدنی ها نظیر آبمیوه و نوشابه های حاوی مواد قندی به اندازه یک لیوان شیر بر قد تاثیر نداشتند. نوشیدن منظم شیر در طول سال های رشد رابطه مستقیمی با قد بلندتر در سال های نوجوانی دارد و عدم نوشیدن شیر یا نوشیدن شیرهای غیرلبنی نظیر شیر بادام یا سویا با قد کوتاه تر مرتبط است.

مهم‌ترین خواص شربت بادرنجبویه

این شربت تاثیری چشمگیر در بهبود خلق و خوی افراد دارد و برطرف کننده کم‌خونی، عصبانیت و تندخویی در افراد به ویژه دختران جوان است. بادرنجبویه شربتی نشاط‌آور است، از این رو اضطراب، استرس و افسردگی را از بین می‌برد، همچنین برای افرادی که هنگام عصبانیت دچار ناراحتی‌های گوارشی و درد معده می‌شوند، بسیار مفید است. شربت بادرنجبوی نقشی موثر در بهبود عملکرد مغز، تقویت حافظه و جلوگیری آلزایمر دارد.

خواص هندوانه در لاغری و دیابت

بسیاری افراد دوست دارند در مورد خواص هندوانه در لاغری بدانند. گفته می‌شود فیبر موجود در تخم هندوانه اشتها را کم می‌کند و از این طریق موجب لاغری می‌شود. همچنین ویتامین و مواد معدنی موجود در تخمه باعث افزایش انرژی بدن می‌شود. در مورد خواص هندوانه و دیابت گفته‌اند تخم هندوانه می‌تواند به دلیل کاهش گلوکز خون در درمان دیابت تأثیرگذار باشد، ولی بهتر است قبل از مصرف حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

اگر فشار خون دارید کاکائو بخورید!

عوامل خطر بیماری‌های قلبی عروقی مانند فشار خون بالا باید به سرعت مورد توجه قرار گیرد تا خطر عوارض بعدی کاهش یابد. قلب خون را در سراسر بدن پمپاژ می‌کند و اکسیژن و مواد مغذی مورد نیاز برای عملکرد آن را تأمین می‌کند. فلاوانول های کاکائو ممکن است با کاهش سفتی شریان‌ها، فشار خون را در بزرگسالان سالم کاهش دهند، اما فقط زمانی که فشار خون بالا باشد. این نشان می‌دهد که این یک مداخله بالقوه ایمن است.محققان مطالعه حاضر خاطرنشان می‌کنند که مطالعات قبلی اثرات کاهش فشار خون و کاهش سفتی شریانی فلاوانول های کاکائو را در انسان‌های سالم نشان داده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت