بسته سلامت

مصرف سیاه دانه برای خستگی‌های مزمن

برخی از افراد اغلب مواقع را با خستگی سر می‌کنند. خستگی می‌تواند به خاطر ضعف سیستم ایمنی و عملکرد ضعیف بدن باشد. راه‌های زیادی برای بهبود شرایط خستگی وجود دارد که مصرف سیاه دانه یکی از بهترین راه‌کارهاست. برای این که روز خود را عاری از هرگونه خستگی آغاز کنید، صبح‌ها یک قاشق چای‌خوری روغن سیاه دانه را به همراه یک قاشق عسل و چند پر نعنا به چای خود اضافه و آن را بنوشید. این کار را به مدت دو هفته انجام دهید

خواص پوشال‌های بین دانه خربزه

خربزه درون خود تخم‌هایی دارد که می‌توان آن را خشک کرد و از خواص آن بهره برد. همچنین پوشال های بین تخم خربزه وجود دارد که افراد آن را دور می‌اندازند، غافل از اینکه این پوشال‌ها خواص بسیاری دارد.خوب است بدانید پوشال‌های بین تخم خربزه یکی از بهترین سنگ شکن کلیه است.برای اینکه از خواص آن بهره ببرید دانه خربزه را آسیاب کنید سپس آن را الک و یک قاشق از آن را در یک لیوان آب با مقداری عسل حل و میل کنید.

ساده‌ترین راه برای کاهش وزن

مصرف تمام وعده‌های غذایی بین ساعت ۷ صبح تا ۳ بعدازظهر به کاهش وزن کمک می‌کند. کارشناسان ۹۰ نفر از افراد دچار اضافه‌وزن را که در رژیم غذایی به سر می‌بردند انتخاب کردند. داده‌ها نشان داد، آن‌ها فشار خون پایین‌تری داشتند و بهبود خلق و خو را گزارش کردند؛ برای تایید پایداری کارشناسان به مطالعات بزرگتر نیاز دارند. بزرگسالان چاق که در یک بازه زمانی ۸ ساعته غذا می‌خورند، به‌طور متوسط ​​۶.۳ کیلوگرم در ۱۴ هفته کاهش وزن داشتند.

میوه‌ای مناسب برای قبل از خواب

خوردن موز می‌تواند برای رفع کم خوابی مفید باشد. موز منبع خوبی از منیزیم است که می‌تواند با شل کردن ماهیچه‌ها به خواب راحت شبانه کمک کند. این میوه سرشار از مواد مغذی از جمله منیزیم، پتاسیم، اسید آمینه تریپتوفان، است. دقیقاً همین مواد مغذی هستند که کمک قابل توجهی به بهبود خواب می‌کنند. برای مثال، پتاسیم و منیزیم، فشار خون را کاهش داده و گروه‌های عضلانی را آرام می‌کند. این دو اثر در حال حاضر منجر به خواب راحت و آرام‌تر می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سربازی – رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان فردوس در آئین تجلیل از خیرین مدرسه

بیشتر

دادرس مقدم – «همه ما برای بارش باران دعا می‌کنیم اما غافل از آنکه خدا به

بیشتر

یادم می آمد که مسئولان ما خوششان آمده بود که هر موضوعی پیش می آمد

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت