بسته سلامت

حوله حمام خود را بشویید

میکروب ها به حوله ی حمام تان هم منتقل می شوند و روی سطح مرطوب آن شروع به تکثیر شدن می کنند. بنابراین با استفاده ی مداوم از یک حوله ی شسته نشده، درواقع آن میکروب ها را به بدن خود می مالید.اگر حوله حمام تان را قبل از خشک شدن جمع کنید، به محلی برای رشد قارچ ها، کپک ها و ویروس ها تبدیل می شود، امری که می تواند شما را گرفتار انواع مشکلات پوستی، از جوش و اگزما گرفته تا زگیل و عفونت کند.

کدام نان را در رژیم غذاییمان بگنجانیم؟

مصرف غلات کامل خطر ابتلا به بیماری هایی نظیر بیماری قلبی- عروقی، سرطان های دستگاه گوارش به ویژه روده بزرگ، دیابت و چاقی را کاهش دهد.همچنین غلات سبوس دار نقش مهم و موثری در کنترل قندخون در بیماران مبتلا به دیابت دارد. توصیه می شود که به‎‏ جای مصرف غلات تهیه شده با آرد سفید، از نان‏‌های سبوس‏‌دار، برنج قهوه‌‌ای، پاستای سبوس‌‌دار و غلات صبحانه حاوی غلات سبوس‌‏دار استفاده شود.

لنزهای رنگی چه خطراتی دارند؟

آسیب لنزهای تماسی رنگی بیشتر از لنزهای تماسی نوری است، زیرا نفوذپذیری اکسیژن آن‌ها به دلیل سطح رنگی که دارند بسیار کمتر است. بیش از پنج ساعت در روز از این لنزها استفاده نکنید و بهتر است در روزهای تعطیل و مناسبت‌ها از آن استفاده کنید. اما قبل از آن باید با یک چشم پزشک مشورت کنید. لنزهای رنگی دقت بینایی را کاهش می‌دهند زیرا، به عنوان یک قاعده، بخش رنگی این عدسی ها، مردمک استاندارد را اشغال می‌کند.

با کودکان لاغر خود چه کنیم؟

ارزش غذایی غذاها برای کودکان لاغر مهم است، شاید حتی بیشتر از بقیه، چون آن‌ها غذای کمی می‌خورند. به‌جای محصولات لبنی کم‌چرب، از محصولات پرچرب استفاده کنید، روی سبزیجات، گوشت، از روغن و پنیر و سس‌های مغذی استفاده کنید؛ غذاهایی تهیه کنید که حاوی چربی‌های سالم هستند، مانند مغزها و آووکادو و بالاخره اینکه به‌جای سوپ‌های آبکی، از سوپ‌های خامه‌ای استفاده کنید. کودکان طی ۱۲ ماه نخست، رشد زیادی دارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


در این برهه ای که آب حکم کیمیا را برای خراسان جنوبی زخم خورده از

بیشتر

نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت