بسته سلامت

مهمترین خواص هندوانه

یک فنجان آب هندوانه حاوی حدود ۴ درصد پتاسیم توصیه شده برای مصرف روزانه است. یک عدد هندوانه متوسط حدود ۱۱.۶ گرم کربوهیدرات دارد، که ترکیبی از فیبرهای رژیمی، نشاسته و قندها است خوردن یک برش هندوانه در طول روز می تواند تجمع کلسترول های بد را که موجب بیماری های قلبی می شوند. از ترکیبات اصلی موجود در هندوانه لیکوپن است که مزایای فوق العاده ای دارد.از جمله مزایای آن خواص ضد التهابی است.

پنیر با گوجه خیار، پنیر و هندوانه ممنوع!

بسیاری از افراد بر اساس عادت همیشگی در صبحانه و میان وعده ها پنیر را با گوجه و خیار یا هندوانه می خورند. این امر باعث بروز بسیاری از عارضه ها و برخی بیماری ها شامل دیابت، ام اس، اختلالات عصبی، گوارشی و غیره می شود. هتر است افرادی که تمایل به مصرف همزمان پنیر، خیار، گوجه و یا هندوانه را دارند به مقدار نصف به نصف از گردو استفاده کنند؛ یعنی برابر ۵۰ گرم پنیر، از ۵۰ گرم گردو استفاده کنند.

مزیت خوردن سیب سبز ناشتا

مزیت خوردن سیب سبز ناشتا، این است که به شما کمک می‌کند تا قند خون خود را ثابت نگه دارید که این برای بیماران دیابتی بسیار مهم است. باید به خاطر داشته باشید که هنگام خواب متابولیسم بدن به کار خود ادامه می‌دهد، و پانکراس ممکن است در تنظیم گلوکز دچار مشکل شود. از آنجا که سیب حاوی فیبر محلول است، خوردن آن با شکم خالی جذب شکر در روده را به تاخیر می‌اندازد و این اثر در بیشتر روز ادامه پیدا می‌کند.

خواص خوردن غوره انگور

غوره انگور در درمان ورم مخاط دهان و نرمی لثه ها موثر است.آب غوره برای درمان چاقی مفرط مفید بوده و به دلیل دارا بودن تارتارات پتاسیم در درمان رماتیسم و سیاتیک کاربرد دارد. آب غوره کبد را تقویت کرده ، مسکن و ضد درد است .غرغره کردن با آب غوره موجب بهبودی گلو درد و ورم گلو می شود.برگ انگور قابض بوده و دمکرده آن برای درمان اسهال و استفراغ ، بند آورنده خون ریزی و ضد اگزما مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سربازی – رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان فردوس در آئین تجلیل از خیرین مدرسه

بیشتر

دادرس مقدم – «همه ما برای بارش باران دعا می‌کنیم اما غافل از آنکه خدا به

بیشتر

یادم می آمد که مسئولان ما خوششان آمده بود که هر موضوعی پیش می آمد

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت