بسته سلامت

درمان اسهال با گل پامچال

اسهال‌های عفونی اکثرا ناشی از عفونت‌های معده و روده است. با این حال اسهال‌های عفونی، برونشیت و بیماری ذات‌الریه را می‌توان با دمکرده گل‌پامچال تا‌حدودی درمان کرد. برای دم کردن گل‌پامچال ۲۰ گرم از این گیاه را به‌همراه یک لیتر آب دم کنید. فقط دقت داشته باشید که بیشتر از ۱۰‌دقیقه دم نکشد و بعد از ۱۰‌دقیقه دمنوش را صاف کرده و بنوشید. این دمکرده را روزی سه‌بار به اندازه یک فنجان بنوشید تا ترتیب اثر داشته باشد.

قهوه ابتلا به قهوه را کاهش می دهد

مصرف قهوه یک تا ۴ فنجان ‌در روز، نه‌تنها ضرری به بدن نمی‌رساند، بلکه مفید هم هست. قهوه خطر ابتلا به دیابت نوع۲ و چاقی را کم می‌کند. همچنین مصرف قهوه موجب کاهش خطر انواع خاصی از سرطان‌ها و در نتیجه نرخ مرگ‌ومیر است. با اینحال محققان برای چندمین بار بررسی کردند که قهوه چه اثراتی روی بدن می‌گذارد. نوشیدن قهوه چه به صورت شیرین چه تلخ می‌تواند از خطر مرگ‌ومیر بکاهد

خواص دارویی گل قاصدگ

خواص دارویی گل قاصدک شگفت انگیز است، بنابراین هرگز نباید این علف هرز را از باغچه خود ریشه‌کن کنید. برگ‌های سبز و تیره‌ی آن بدن را مملو از موادی می‌کند که فشار خون را کاهش می‌دهد و کبد را درمان می‌کند. مانند گزنه، قاصدک‌ها نیز ادرار را افزایش می‌دهند و بدین ترتیب، عمل پاکسازی خفیفی در بدن صورت می‌پذیرد. قاصدک به کاهش وزن کمک می‌کند، که برای اکثر دیابتی‌ها سودمند است.

نعناع فلفلی ضد دیابت و سرطان

نعناع فلفلی شامل آنتی اکسیدان‌های طبیعی‎ ‎ضد دیابت‎‎، بیماری ‏قلبی، پیری و‎ ‎سرطان‎ ‎هستند. طعم فوق‌العاده‌ای به چای می‌دهد. دم‌نوش تازه‌ی آن را جایگزین چای کیسه‌ای ‏نمائید. نعناع عضلات نزدیک معده و مری را آرام می‌کند؛ افراد مبتلا به رفلاکس باید از نعناع دوری کنند. اما برای سایرین یک ‏نوشیدنی خوش طعم است که به گوارش کمک می‌کند‎. ادویه های مختلف بهترین طعم و مزه را به غذای شما می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت