بسته سلامت

افزایش قیمت داروبا طرح “ دارویار” ؟

جای نگرانی نیست. این رقم افزایش یافته از جیب مردم پرداخت نمی شود ، این تفاوت قیمت دارو توسط بیمه ها و یارانه تخصیص یافته دولت پرداخت خواهد شد و پرداختی مردم همان میزان قبلی است. افزایش قیمت بسیاری از داروهای ضروری مانند داروهای قلبی – عروقی، دیابتی که اکنون پوشش بیمه نبوده اند نیز از طریق یارانه پوشش داده می شود . روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

خواص و اثرات دارویی گیاه خرفه

طبع خرفه از نظر حکمای طب سنتی سرد و خنک ملایم می‌باشد. خرفه دارای اثرات ادرارآور (مدر)، تصفیه کننده خون، رفع تشنگی و تب‌بر می‌باشد. مصرف خام یا پخته خرفه در رفع التهاب‌های داخلی بدن مفید است. جوشانده حاصل از مخلوط خرفه با کاهو یا گل‌گاوزبان، اثر مفیدی در رفع تشنگی و احساس گرما دارد. خرفه در موارد سرفه‌های مقاوم مزمن، بی‌خوابی، خونریزی دوران قاعدگی ناراحتی‌های عصبی مفید است.

جلوگیری از پوکی استخوان با گردو

کودکان با خوردن گردو در طول روز انرژی خود را بدست آورده و از بروز پوکی استخوان جلوگیری می کند. گردو یک میان وعده مغذی برای کودکان می باشد که در ساخت پروتئین و ترمیم سلول‌های بدن کودکان موثر می باشد، همچنین از بروز کم‌خونی پیشگیری کرده و در رشد مغزی و بالا بردن هوش و حافظه کودک کمک می کند.بدنسازان و ورزشکاران با خوردن گردو می توانند از بروز فشار خون در سطح بالا جلوگیری کنند.

شستشوی طولانی صورت ممنوع

دوش گرفتن طولانی با آب گرم، روغن های طبیعی پوست که برای سلامت و زیبا ماندن پوست هستند را از بین می برد و اگر پوست تان خشک باشد، شستن صورت با آب فقط مسئله را بدتر می کند. استفاده از مرطوب کننده ها بعد از استحمام برای از بین بردن خشکی پوست هم می تواند آن را در برابر آکنه آسیب پذیر تر کند. شستن مداوم پوست صورت با آب گرم می تواند باعث خارش و حتی پوسته پوسته شدن پوست شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فردا ۲۱ اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند ،

بیشتر

امین جم – از پنجشنبه هفته پیش و با شروع تبلیغات نامزد های انتخابات مجلس

بیشتر

نسرین کاری- برای اولین بار در تاریخ اسکواش خراسان جنوبی ۴ بازیکن نوجوان به نام

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت