بسته سلامت

بهترین زمان کشیدن دندان عقل

پیشنهاد می‌شود دندان عقل در حدود ۲۰سالگی کشیده شود، اگر دندان عقل قصد رویش و بیرون‌آمدن از لثه را داشته باشد، این اتفاق معمولاً پیش از ۲۰سالگی رخ می‌دهد. بنابراین اگر تا این سن دندان عقل شما در نیامده است، بهتر است جهت معاینه به دندان‌پزشکتان مراجعه کنید.از سوی دیگر، چنانچه مسیر رشد دندان عقل به دلایلی تغییر کرده برای جلوگیری از این پیشامد نیاز به عکس رادیوگرافی از دندان عقل است.

سوپ سموم بدن را دفع می کند

خوب می دانید که مصرف سبزیجات یکی از بهترین راهها برای دفع سموم از بدن است پس غذای خوشمزه ای به نام سوپ چقدر ساده میتواند شما را در دفع سموم از بدنتان یاری کند. سوپ برای محیط زیست مفید است زیرا آزاد کردن کربن در محیط را کاهش می دهد. سوپ به کاهش وزن کمک می کند و خواص آن برای سلامتی قابل انکار نیست. سوپ باعث می شود که در سخت ترین روز های سال حس بهتری داشته باشید.

نکات مهم هنگام خرید ماهی

پس از خرید ماهی تازه، محتویات شکمی و آبشش های آن را تخلیه نمایید. روی سطح بدن ماهی نباید خراش و بریدگی وجود داشته باشد. مشاهده لک روی شکم ماهی بهترین دلیل برای فاسد بودن آن است. چشم های ماهی باید درخشنده و برجسته باشد و در صورت چشم غیرشفاف و سفید می توان گفت ماهی کهنه است. ماهی باید طعم و بوی مناسبی داشته و اگر ماهی بوی نامطبوع یا تندی داشت از خرید آن اجتناب کنید.

خواص جالب و درمانی شوید

به دلیل دارا بودن کلسیم یکی از خواص ساقه شوید، تقویت دندان‌ها است. خواص ضدمیکروبی و آنتی باکتریال موجود در شوید سبب می‌شود برای از بین بردن عفونت دهانی موثر باشد و بوی بد دهان را رفع نماید. آنتی اکسیدان موجود در شوید نیز برای تقویت لثه‌ها و در نتیجه دندان‌ها اهمیت دارد. مصرف دمنوش شوید می‌تواند سبب کاهش بیماری‌هایی همچون اضطراب و افسردگی شود و به ترشح هورمون شادی کمک نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نسرین کاری – دکتر نگین ناصح، اولین بانوی دریافت کننده بالاترین جایزۀ علمی بنیاد ملّی

بیشتر

بهروزی فر- نهم اردیبهشت ماه در تقویم مناسبت ها، “روز ملی شوراها” نام گرفته، ۲۵

بیشتر

سلام. بارندگی های اخیر در استان و مخصوصا در شهر زیرکوه نشان داد که با

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت