شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

وسواس کرونایی، ممنوع

دستورالعمل های بهداشتی مقابله با کرونا را همچنان باید رعایت کنیم البته این کار نباید به وسواس تبدیل شود.برخی افراد با استفاده بیش از حد از ضدعفونی کننده ها یا شستن بسیار زیاد دست با آب و صابون، مشکلاتی را برای خود فراهم می کنند. این کار نه تنها کمکی نمی کند، می تواند عوارض بدتر از کرونا برای افراد ایجاد کند. اما عدم رعایت فاصله اجتماعی می تواند باعث انتشار بیماری بین این افراد شود.

خواص آب سیب

یک فنجان آب سیب ۱۰ درصد از کربوهیدرات‌های مورد نیاز روزانه شما را تامین می‌کند. مواد ضد التهابی آب سیب، باعث جلوگیری از عفونت‌های تنفسی و کاهش حملات آسم می‌شود. پتاسیم موجود در این آب میوه به کاهش تنش در شریان‌ها و رگ‌های خونی، کاهش فشار خون و آسیب به سیستم قلبی عروقی کمک می‌کند. اسید مالیک موجود در آب سیب می‌تواند به سرعت از علایم یبوست جلوگیری کند.

اگر تنقلات نخوریم، پس چه کنیم؟

ما مجبور شدیم در مدت زمان کوتاهی تغییرات اساسی در زندگیمان ایجاد کنیم و این‌ها می‌توانند باعث هیجانات منفی و تشدید استرس در ما شوند. می‌توان ریزه‌خواری به تنقلات را با کار‌های دیگری جایگزین کرد. از نظر او مهم است که هیجان‌های منفی را شناسایی کنیم و آن‌ها را از گرسنگی واقعی تشخیص بدهیم. خوردن و پرخوری یک روش موقتی برای کنار آمدن با احساساتمان است و می‌تواند تاثیر درازمدت منفی روی ما داشته باشد.

فریز کردن سبزیجات تازه

بهترین روش فریز کردن سبزیجات تازه، نیم‌پز کردن آن‌ها است. سبزیجات برای بلانچ شدن روش‌های مختلفی دارند لازم است بروکلی را از قسمت چتری شکلش به قطعات کوچک برش بزنید، پوست هویج را جدا و آن را به قطعات کوچک‌تر تقسیم کنید، فلفل دلمه‌ای را برش‌های باریک بزنید و قسمت شاخه‌ای لوبیا سبز را جدا کنید. مهم‌ترین نکته در مورد سبزیجات آن است که آن‌ها را به شکلی که بعد از یخ‌زدایی مصرف می‌شوند، در بیاورید.

تهیه ماسک ساده در خانه

دو قطعه پارچه مستطیلی ۱۵ در ۲۰ سانتی‌متری. این پارچه را می‌توانید از تیشرت‌های نخی یا ملحفه ببرید، اما دقت کنید که بافت آن درشت یا خیلی نازک نباشد. دو قطعه پانزده سانتیمتری کش یا ۴ قطعه نوار پارچه‌ای به اندازه دور سر قیچی سوزن و نخ یا ماشین چرخ خیاطی. این ماسک را باید هر روز پیش از استفاده مجدد با اب گرم بشوئید.یک لایه فیلتر را از طریق آن وارد ماسک کنید.
چربی را افزایش دهید
شکر، نمک و چربی باعث خوش طعم‌تر شدن غذا‌ها و نوشیدنی‌ها می‌شوند. خیلی سخت است در یک غذا هر سه مورد را با هم کاهش دهید. به همین دلیل است که در دهه ۹۰ میلادی، غذا‌های کم چرب، ولی به شدت شور یا به شدت شیرین طرفداران زیادی داشتند. وقتی می‌خواهید نمک یک غذا را کاهش دهید؛ باید شکر و چربی آن را افزایش دهید تا طعم آن هنوز خوب باقی بماند. برعکس، وقتی می‌خواهید شکر یک غذا را کم کنید؛ به ناچار باید سراغ چربی یا نمک بیشتر بروید.از همین فرمول برای خوردن قهوه بدون شکر و قند یا هر شیرین‌کننده دیگری استفاده کنید. اگر می‌خواهید شکر کمتری در قهوه بریزید؛ در عوض خامه بیشتری به آن اضافه کنید یا شیر پرچربی استفاده کنید.
خوراکی‌های ضروری در رژیم غذایی زنان
ماهی چرب: برای زنان مصرف ماهی‌های چرب از قبیل: سالمون یا ساردین حداقل یکبار در هفته اهمیت دارد چرا که این نوع ماده غذایی سرشار از آهن و امگا-۳ است و به بدن کمک می‌کند تا در برابر مشکلات جسمی متعدد مقاومت داشته باشد. زنان کمبود کلسیم است؛ بنابراین زنان نباید شیر و ماست را از رژیم غذایی خود حذف کنند چرا که این دو ماده غذاییِ سرشار از کلسیم به استحکام استخوان‌ها کمک می‌کنند. همچنین ماست برای سلامت روده و هضم صحیح مواد غذایی مفید است.لوبیا سیاه: این نوع از حبوبات سرشار از ترکیب‌هایی است که به پیشگیری از سرطان و دیگر انواع بیماری‌ها کمک می‌کند و همچنین از آنجاییکه لوبیا در تنظیم هورمون‌ها نقش دارد، وجود آن در رژیم غذایی زنان ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت