بسته سلامت

کمتر قند و شیرینی مصرف کنید

قند زیاد در مهارت‌های ادراکی مغز اختلال ایجاد می‌کند و همچنین موجب بالا رفتن فشارخون می‌شود. قند زیاد، گلوکز خون را نیز به میزان خطرناکی بالا می‌برد که می‌تواند منجر به آسیب رگ‌های خونی شود. این آسیب باعث افت تدریجی عملکرد مغز خواهد شد. حتی یک بار بالا رفتن قند خون می‌تواند مضر باشد و عملکرد مغز را کُند کرده و حافظه را ضعیف نماید.ضمناً بالا رفتن مکرر قند خون، ظرفیت ذهنی را تضعیف می‌کند. ‌‌

جلوگیری از پوسیدگی دندان

دهانشویه اغلب آخرین گام در یک روتین بهداشت روزانه موثر است. نه تنها استفاده از دهانشویه باعث می شود دهان شما تمیزتر شود، بلکه باکتری ها را می کشد که می تواند از پلاک و ورم لثه جلوگیری کند.پایبندی به رژیم بهداشت دهانی جامع اولین قدم برای سلامت دهانی خوب است. نخ دندان منظم بسیار مهم است. شیرینی، نوشابه شیرین و دیگر غذاهای شیرین حاوی قندهایی هستند که به تولید پلاک های دهان منجر می شوند.

بهبود عفونت ناشی از مسمومیت

ریحان، گیاه بسیار مفیدی برای بهبود عفونت ناشی از مسمومیت غذایی است. روزانه چند بار آب ریحان را با یک قاشق چای‌خوری عسل بنوشید.چند قطره روغن ریحان را در یک لیتر آب بریزید و در طول روز به تدریج آن را بنوشید تا باکتری‌های معده را از بین ببرد. چند برگ ریحان، کمی نمک دریایی و مقداری فلفل سیاه را به سه قاشق غذاخوری ماست بیفزایید. روزانه سه بار این مخلوط را میل کنید تا مسمومیت رفع شود.

افراد دارای فشارخون احتیاط کنند!

متخصصان نسبت به مصرف طولانی مدت داروی استامینوفن در مبتلایان به فشار خون بالا هشدار داده‌اند. متخصصان تاکید دارند پزشکان باید به خطرات و مزایایی که مصرف این دارو در طولانی مدت برای بیماران دارد، دقت داشته باشند.هرچند، به گفته متخصصان، مصرف این قرص مسکن برای پایین آوردن تب و درمان سردرد بی خطر است. استامینوفن به عنوان یک درمان کوتاه مدت برای تسکین درد استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – در مجموعه سازمان، بخش های مختلف بسته به نوع کار و اهمیت جایگاه

بیشتر

سلام. آوای عزیز این روزها متاسفانه شاهد ترویج استعمال دخانیات در بین نوجوانان و دختران

بیشتر

بیشترین تصادفات درون شهری استان از آغاز امسال مربوط به بیرجند با ۶۷ درصد بوده

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت