شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

خستگی از نشانه های مشکلات کبد

خستگی یکی از شکایت هایی است که افراد مختلف در طول زندگی دارند. خستگی باعث می شود که کبد شما تحت فشار قرار بگیرد. کبد گلوکز را به گلیکوژن تبدیل می کند. پس بدیهی است که می تواند در بدن ذخیره شود و در موارد مورد نیاز به گلوکز تبدیل شده و در بدن آزاد گردد و تولید انرژی می کند. اگر کبد پاکسازی نیاز داشته باشد، نمی تواند به خوبی قند خون را تنظیم کند. در نتیجه خستگی و میل زیاد به مواد شیرین به وجود خواهد آمد.

نشانه های اصلی ویروس کرونا

در حال حاضر آسیب ناشی از کروناویروس روی سیستم تنفسی تایید شده است به این مفهوم که این ویروس ریه‌ها و دیگر اندام‌های مرتبط با آن را مورد هدف قرار می‌دهد. به همین دلیل علائم این بیماری معمولا با سرفه‌های مداوم، تنگی نفس، تب، علائم مشابه با آنفلوآنزا و سردرد خود را نشان می‌دهد. تمامی این موارد از علائم تایید شده بیماری کووید-۱۹ است و نشانه‌های اصلی در فرد مبتلا به حساب می‌آید.‌‌‌‌

درمان گلودرد با ضد التهاب‌ها

یکی از موثرترین درمان‌ها برای گلودرد استفاده از داروهایی همچون ادویل یاقرص مسکن است که خاصیت ضد التهابی دارند.این داروها ترکیبی از داروهای ضد درد و ضد التهاب هستند، به طوری که باعث ایجاد حس خوب در شما می‌گردند و برخی از نشانه‌های تورم مرتبط با گلودرد را نیز کاهش می‌دهند. اگر علاوه بر موارد موجود تب نیز دارید استفاده از این داروها می‌تواند نشانه‌های آن را کاهش دهد.

جلوگیری از ابتلا به دیابت

قارچ‌ها جزو منابع غذایی کم کربوهیدرات و کم انرژی برای یک فرد دیابتی است. آن‌ها چربی، کلسترول، سطح پایین کربوهیدرات، پروتئین زیاد و مقادیر زیادی ویتامین و مواد معدنی را شامل می‌شوند و حاوی مقدار زیادی آب و فیبر هستند. علاوه بر این، قارچ‌ها حاوی انسولین طبیعی و آنزیم‌هایی هستند که به تجزیه قند یا نشاسته در مواد غذایی کمک می‌کند. آن‌ها حاوی ترکیبات خاصی هستند که عملکرد صحیح کبد، بهبود را می‌بخشد

ضد عفونی کننده های الکلی

در زمان تردد در سطح شهر و انجام خرید، استفاده از ضدعفونی کننده‌های الکلی و یا به کارگیری دستمال مرطوب آغشته به الکل، می‌تواند روش مؤثری برای از بین بردن ویروس کرونا از روی دست باشد. هر یک از ضدعفونی کننده های الکلی، دستورالعمل متفاوتی دارند و تعداد مجاز اسپری کردن و مدت زمان باقی ماندن آنها بر روی دست‌ها و سطح بدن متفاوت است.ضروری است که طبق دستورالعمل هر ضدعفونی کننده عمل شود،

نگه داشتن خریدهای غیر ضروری خارج از منزل
اگر به خریدهایی که کرده اید فوراً احتیاج ندارید، بهتر است مدت سه روز هر نوع مواد کنسرو شده یا کالاهایی که فاسد نمی شوند را در خارج خانه بگذارید. کیسه های پلاستیکی مواد غذایی را دور اندازیدسایر مواد اضافی که از فروشگاه آورده اید، مانند کیسه های مواد غذایی پلاستیکی یا کاغذی، باید دور ریخته شوند.
هر بسته بندی خارجی مواد غذایی را دور بریزید، میوه ها و سبزیجات را ضد عفونی کنید
میوه ها و سبزیجات تازه باید همیشه شسته شوند. آنها را باید با آب شستشو داده و اطمینان حاصل کنیم که خشک شده اند، زیرا اگر سبزیجات مرطوب را در یخچال قرار دهیم ، می تواند باعث رشد باکتری ها شود. روش دیگربهداشتی کردن مواد غذایی با یک ماده ضد عفونی کننده استاندارد است.


خواص بی نظیر خرما
اگر خرما با شنبلیله خورده شود جهت سنگ مثانه مفید است. کسانی که می‌خواهند سنگ مثانه‌شان خرد شود از دمکرده آن استفاده کنند (دم کرده هسته خرما) و دم کرده آن بسیار قابض است و کسانی که یبوست دارند سعی کنند در هنگام استفاده از دم کرده خرما از غذاهای ساده و ملین استفاده کنند. به خاطر وجود ویتامین B در خرما میوه خوبی برای تعادل اعصاب و نیز باعث رشد است. فسفری که در خرما وجود دارد باعث سر زنده نگاه داشتن سلول‌های عصبی می ‌شود. برای کمبود آهن بسیار مفید است. از ابتلاء به سرطان مصون نگاه می دارد. منیزیم و فسفری که در خرما وجود دارد تقویت کننده اعمال فکری است. چون منیزیم مغز در افراد پیر رفته رفته کم می‌شود به همین علت سالمندان در برنامه خود باید خرما را بگنجانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت