یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

تاثیر آب نمک بر کرونا

تحقیقات درباره اثر آب نمک بر کرونا هنوز نهایی نشده اما با توجه به این که تعدادی از خانواده ویروس‌های کرونا عامل سرماخوردگی اند و اثر مفید آب نمک بر سرماخوردگی از نظر علمی ثابت شده، می توان به نتایج نسبتاً مشابه در پژوهش جدید امیدوار بود. پژوهشگران دریافتند افرادی که غرغره و شستشوی بینی با آب نمک را انجام داده بودند، احتمال کمتری داشت ویروس را به دیگر اعضای خانواده خود انتقال دهند.

میوه پس از غذا و اختلالات گوارشی

مشخص شد که آب گوجه فرنگی سطح کلسترول خون را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. محققان، فواید سلامت مصرف لیکوپن، ماده شیمیایی گیاهی که بیشتر در میوه های قرمز یافت می شود را مورد بررسی قرار دادند. علاوه مشخص شد خوردن روزانه آب گوجه فرنگی باعث کاهش وزن بدن، چربی بدن، اندازه دور کمر و شاخص توده بدنی می شود.، چاقی یکی از فاکتورهای پرخطر ایجاد بیماری قلبی است.

روغن های گیاهی برای تسکین سرفه

روغن های گیاهی به باز کردن راههای تنفسی و کاهش سرفه کمک می کند البته از قبل مطمئن شوید کودکان برای مصرف این روغن هابه اندازه کافی بزرگ شده اند و حتما ابتدا روی پوستشان تست کنید تا ببینید آلرژی ندارند. برای درمان سرفه کودکان بهترین روش استفاده از روغن های گیاهی به ترتیب زیر است: روغن های نارگیل و اسطوخودوس را با چای آویشن ترکیب و روی سینه اش بمالید و خوب ماساژ دهید.

با اشتباهاتی که به دام کرونا می افتید

چند روز بعد از شروع علامت‌تان قرنطینه و رعایت‌ها را بشکنید و بین جامعه و خانواده بیایید.
به بهانه ماسک داشتن در هر تجمع و دورهمی و مراسم شرکت کنید. در منازل و محل کار تهویه هوا برقرار نباشد، ولی تصور کنید داشتن ماسک کفایت می‌کند. اگر در دوستانتان علائم دیدید توجیهات او که سرماخورده و یا حساسیت دارد قبول کنید و رعایت‌ها را کنار بگذارید. مسبب برگزاری هر تجمع دورهمی بیش از دو نفر باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

طی یک ماه گذشته فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند میزبان 24 پرواز رفت و

بیشتر

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت