بسته سلامت

تغذیه سالم مادران باردار

سلامت مغز از ابتدای زندگی رحمی آغاز می شود. مادران در زمان بارداری بایستی به تغذیه خود توجه کنند. مادران باردار حتما رساندن ویتامین‌ها و مواد مغذی لازم به فرزندانشان را حتی پیش از به‌دنیا آمدن آنها شروع کنند. برای اطمینان از اینکه در آینده فرزند باهوش و سالمی خواهید داشت، قبل از هر چیز باید برای فرزندتان یک رژیم غذایی مناسب و کامل در نظر بگیرید.

فواید بی نظیر نخود

نخود یکی از رایج ترین انواع سبزیجات است و در رژیم غذایی برخی از سالم ترین افراد دنیا گنجانده شده است. نخود بسیار از آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی، مواد مغذی و ویتامین ب۶ (از جمله منیزیم، اسید فولیک، ویتامین ث، کلسیم، روی را دارد که مزایای برای سلامتی دارد.نخود نیز برای سلامت قلب مفید است که خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد و گوارش را بهبود می دهد.

شیر گاو برای پوست بهتر است

در مورد شیر اولین گزینه ای که به ذهن همه می‌رسد شیر گاو است. شما می‌توانید از شیر گوسفند هم استفاده کنید اما برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید، از شیر پر چرب گاو استفاده کنید. شیر گاوی اثر بهتر و سریع‌تری بر روی پوست دارد، چون باعث آبرسانی و طراوت پوست از طریق تامین پروتئین‌ها و ویتامین‌ها و مواد مغذی موجود در شیر می‌شود. شیر گاو مناسب‌ترین گزینه برای استفاده روی پوست است.

عوارض جانبی قهوه اسپرسو

نوشیدن روزانه مقدار متعادلی قهوه ممکن است مزایای کاهش وزن داشته باشد، اما می‌تواند عوارض جانبی نیز به همراه داشته باشد. مصرف کافئین زیاد می‌تواند باعث افزایش ضربان قلب، اضطراب، افسردگی، بی‌خوابی، تهوع و بی‌قراری شود.مصرف مقادیر بالای کافئین به مرور زمان می‌تواند با تداخل با توانایی بدن برای جذب کلسیم و باعث کاهش تراکم استخوان شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – “اینُو نُونُون نَعنَیِی نَنِی اینُونِه”، سخت است خواندنش اما آنها که این چند

بیشتر

امین جم – فردا ۲۱ اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه

بیشتر

آدینه – نماینده مردم شهرستان های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: قصور

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت