بسته سلامت

کودکان عامل انتقال ویروس کرونا

یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان با اشاره به افزایش آمار ابتلای کودکان به کرونا، گفت: کودکان اغلب عامل انتقال ویروس به افراد بزرگسال و پرریسک هستند. دکتر فاطمه چراغعلی گفت: بیان اینکه ویروس ممکن است تظاهرات گوارشی هم ایجاد کند، ادامه داد: گاهی کودک با حالت تهوع، تب و درد شکم و اسهال خفیف به ما مراجعه کرده و به تدریج علائم تنفسی هم ایجاد می‌شود.‌

مضرات خرما بر سلامت

تصور می‌شود خرما، به خاطر مزه‌ی شیرینی که دارد، بر سطح قند خون تاثیر می‌گذارد. با وجود این، هیچ تحقیق منسجمی در تایید این موضوع انجام نشده است. مطالعات خاص انجام شده حاکی از آن هستند که برعکس خرما می‌تواند سطح قند خون را پایین بیاورد و حتی به درمان دیابت کمک کند! این مورد احتمالا به خاطر آن است که هرچند خرما حاوی قندهای طبیعی است، ممکن است خطر کمتری ایجاد کند.

فواید ماست برای بدن

ماست غذای مغذی است که علاوه بر کاهش وزن، گوارش شما را تسهیل می‌کند.ماست به رژیم غذایی به خصوص در وعده شام به شما کمک می‌کند تا از وزن اضافی رهایی یابید.خوردن این لبنیات به رفع خشکی پوست شما کمک کرده و گوارش در آب و هوای گرم را برایتان تسهیل می‌کند.ماست یک غذای با کربوهیدرات پایین و پروتئین بالاست؛ چیزی که سبب می‌شود این ماده غذایی را برای کاهش وزن ایده آل سازد.

توصیه های تغذیه ای واکسیناسیون

زمان واکسیناسیون نباید ناشتا باشید زیرا ممکن است زمان تزریق واکسن دچار سرگیجه یا افت فشار شوید. برای جلوگیری از بروز این مشکلات در هنگام واکسن زدن، لازم است صبحانه یا میان وعده ساده ای مصرف کنید و شب قبل از واکسیناسیون نیز غذای سبک مانند سوپ حاوی مرغ، سبزی های سبز تیره تازه میل کنید. این موضوع به ویژه در مورد افرادی که ترس از آمپول زدن دارند باید رعایت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – “اینُو نُونُون نَعنَیِی نَنِی اینُونِه”، سخت است خواندنش اما آنها که این چند

بیشتر

امین جم – فردا ۲۱ اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه

بیشتر

آدینه – نماینده مردم شهرستان های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: قصور

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت