بسته سلامت

جای قرمز تسکین مشکلات گوارشی

چای قرمز که به ‌نام چای ترش شهرت دارد نوشیدنی آن سرشار از آنتی‌اکسیدان و فاقد کافئین است. این گیاه برای تسکین مشکلات گوارشی، آلرژی، بیماری‌های پوستی و مقابله با عوارض پیری کاربرد دارد اما مطالعات علمی نیز فواید این نوشیدنی را تایید می‌کنند. چای ترش می‌تواند در پیشگیری از آسیب‌های کبدی کمک کرده و روند طبیعی بازسازی سلول‌های کبد را تسهیل کند. و زمینه بروز سکته مغزی را کاهش دهد.

فواید بی نظیر سیب زمینی

سیب زمینی دارای برخی مواد بسیار ضروری برای بدن مانند پتاسیم است. مصرف میزان کافی پتاسیم برای تنظیم فشار خون بسیار ضروری است و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی -عروقی را کاهش می‌دهد. از فواید مهم دیگر آن کاهش دهنده نقش مخرب سدیم در بدن است. یک مطالعه گسترده نشان داده است هر چه میزان سطح سدیم بدن نسبت به پتاسیم بیشتر باشد، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی افزایش می‌یابد.

چرا نباید عسل یخ‌زده خورد؟

بیزا یانگ، استادیار رشته تغذیه معتقد است هرچند عسل یک ماده شیرین طبیعی و حاوی فواید بسیار است، اما مصرف عسلی که در دمای زیر چهار درجه نگه داشته شده ممکن است موجب مشکلاتی از جمله نفخ شکم و اسهال شود.»او افزود: «اما از این گذشته، اگرعسل در دمای مناسب نگهداری شود شکرک نمی‌زند، باکتری در آن رشد و نمو نمی‌کند و مواد مغذی و طعم آن حفظ خواهد شد.» هر ماده غذایی اگه تازه وطبیعی استفاده شود بهتر است.

ورزش میگرن را تشدید می کند؟

ورزشکارانی که پس از فعالیت ورزشی دچار سردرد می‌شوند با نوشیدن آب کافی قبل از ورزش و اجتناب از ورزش در محیط‌های گرم از بروز سردرد جلوگیری کنند. در حدود ۴۰ درصد افراد مبتلا به میگرن نیز فعالیت فیزیکی باعث شروع و تشدید سردردها می‌شود و حدود نیمی از این افراد از شرکت در فعالیت‌های بدنی اجتناب می‌کنند. وزنه‌برداری، دویدن، تنیس، قایق‌سواری، شنا از جمله ورزش‌هایی است که بیشتر باعث تشدید میگرن می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – “اینُو نُونُون نَعنَیِی نَنِی اینُونِه”، سخت است خواندنش اما آنها که این چند

بیشتر

امین جم – فردا ۲۱ اردیبهشت ماه دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه

بیشتر

آدینه – نماینده مردم شهرستان های قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: قصور

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت