بسته سلامت

اسفناج باعث سنگ کلیه می شود؟

شاید فکر کنیم که حداقل کلسیم ترکیب ماست و اسفناج، به خوبی جذب بدن می شود؛ اما وجود ترکیب اسید اگزالیک در اسفناج، مانع جذب آهن و کلسیم می شود بنابراین یون های کلسیم را به اتم خنثی تبدیل می کند و کلسیم های خنثی قابلیت رسوب کردن در کلیه را دارند. رسوب کردن در کلیه به معنای سنگ کلیه است. در صورت درمان نشدن سنگ های کلیه و بی اهمیتی به دردهای کلیوی و عفونت های ادراری ممکن است کلیه از بین یرود

گریپ فروت برای کاهش اشتها و لاغری

این میوه یک کاهنده اشتهاست و در مقابل سایر مواد و میوه‌ها عملکرد خوبی در کاهش اشتها خواهد داشت. بوی آن نیز می‌تواند حس گرسنگی را کاهش دهد و همین امر برای کاهش وزن مفید خواهد بود. مقادیر زیادی از فیبر موجود در آن می‌تواند گرسنگی را کمتر کند و از بروز حس گرسنگی کاذب در افراد چاق جلوگیری خواهد کرد.یک لیوان آب گریپ فروت اگر قبل از رفتن به رختخواب ‌‌‌بنوشید و آرامش بگیرید.

علت بیشتر دردهای ناگهانی شکم

نفخ، التهاب، درد و اسهال ممکن است شما دلیل تمام این مشکلات ناگهانی را ندانید! اما جالب است بدانید که بیشتر نفخ و دردهای ناگهانی شکم مربوط به مصرف لبنیات شما است. در واقع این بدین معنی است که بدن شما نمی‌تواند لاکتوز را تحمل کند. عدم تحمل لاکتوز، مشکل گوارشی است که بدن توانایی هضم و جذب لاکتوز (قند شیر) را ندارد، آن هم به دلیل تولید ناکافی آنزیم لاکتاز در بدن است.

شستن تخم مرغ ها کار درستی است؟

زمانی که تخم مرغ شما پر از کثیفی است، این روش تمیز کردن آن را دنبال کنید: در یک کاسه، آب گرمتر از تخم مرغ را بریزید تخم مرغ خود را درون آب فرو کنید و آنها را به آرامی پاک کنید تخم مرغ را زیر آب شیر بشویید تخم مرغ خود را به آرامی خشک کنید داخل یخچال قرار بدهید یا فوراً استفاده کنیددر این روش از صابون یا مواد شیمیایی برای تمیز کردن تخم مرغ ها استفاده نمی شود. برای تخم مرغ خیلی آلوده از سرکه استفاده کنید.

شکلات به کاهش وزن کمک می‎کند

شکلات می‌تواند به کاهش وزن نیز کمک کند. این یک واقعیت است! «خوردن تکه کوچکی از شکلات، ۲۰ دقیقه قبل از غذا، هورمون‌هایی را در مغز ترشح می‌کند که به مغز پیام سیر شدن می‌دهد. باعث می‌شود کمتر غذا بخوریم.»برای مادران و نوزادان بسیار مفید است شکلات باعث کاهش استرس زنان باردار می‌شود. اگر ۲۰ دقیقه پیش از و پنج دقیقه پس از ناهار یا شام شکلات بخورید اشتهای خود را تا ۵۰ درصد کاهش می دهید.
باروری سالم و فرزندآوری
از نیازهای طبیعی برای زنان، مادر شدن و برای مردان، پدر شدن است و باروری یکی از مهمترین اتفاقات زندگی مشترک برای هر زوج است . اسلام فرزند را موهبت بزرگ الهی شمرده و زنان و مردان را به ازدواج و فرزندآوری توصیه می کند. بنابه نگرش اسلام، فرزندآوری فواید فراوانی دارد و داشتن فرزند و باقی گذاشتن نسلی صالح برای هر مسلمان، امری مبارک تلقی می شود و سزاوار نیست هیچ مسلمانی به اختیار خود بدون ذریه بماند. قرآن کریم از فرزند تعبیر به باقیات و صالحات نموده است: “مال و فرزند، زینت زندگی دنیا هستند و نیکی های ماندگار ثوابش نزد پروردگار تو بهتر و امیدبخش تر است.”با تشکیل پرونده در مرکز خدمات جامع سلامت یا پایگاه/خانه بهداشت محل سکونت خود از خدمات بهداشتی رایگان بهره مند شوید .
فواید شگفت انگیز اهدای خون
هر فرد با اهدای یک واحد کامل از خون خود می تواند جان سه نفر را نجات دهد، این فقط یک بُعد این کار نیکوکارانه است، . اگر تا به حال خون داده باشید حتما می دانید که هر اهدا کننده باید پیش از این کار به لحاظ فیزیکی ارزیابی شود. این ارزیابی شامل بررسی فشار خون، نبض، دمای بدن و سطح هموگلوبین است. گاهی ممکن است سطح کلسترول نیز مورد بررسی قرار بگیرد. درست است که این ارزیابی فیزیکی یک جایگزین برای یک معاینه جسمی کامل نیست، اما اهدای خون می تواند اطلاعات مفیدی در مورد سلامتی شما ارائه دهد و در صورتی که به عنوان مثال سطح کلسترول یا فشار خون تان بالا باشد، از این شرایط مطلع شده و به پزشک مراجعه خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت