بسته سلامت

اسیر روزمرگی نشوید

وقتی جوان‌تر هستید، زندگی به صورت مداوم تغییر می‌کند اما با افزایش سن شما احتمالا یک شغل تمام وقت پیدا کرده‌اید و ناخودآگاه درگیر روتین‌هایی خطرناک شده‌اید. اینکه صبح‌ها از خواب بیدار شوید، احتمالا دوش بگیرید، به سمت محل کار بروید، هشت ساعت از روزتان را در محل کار سپری کنید، به سمت خانه برگردید، شام بخورید، تلویزیون نگاه کنید و بخوابید تا بتوانید صبح فردا این رویه را تکرار کنید.برخی افراد تا زمان بازنشستگی و حتی بعد از آن در این تله گیر می‌افتند. اگر چه ایجاد ساختارهایی روتین می‌تواند کمک‌کننده باشد و به شما در افزایش بازدهی کمک کند، اما تمام زندگی شما نباید در حلقه‌ای تکراری بیفتد. سعی کنید برای خودتان چالش‌های جذابی بسازید که گاهی از این روتین‌ها دوری کنید و در کنار کسب تجارب تازه از زندگی نیز لذت بیشتری ببرید.

اهمیت خواب شبانه در سلامت بدن

بسیاری از عوامل می توانند کیفیت خواب شما را تحت تأثیر قرار دهند، موقعیت بدنی که برای خوابیدن شبانه انتخاب می کنید نیز می تواند عامل بسیارمهمی باشد. موقعیت بدنی شما هنگام خواب می تواند در هضم موادغذایی، درد، خروپف و سلامت پوست شما نقش داشته باشد. امروزه مشخص شده است که خواب کافی و خوب شبانه یکی از بهترین کار‌هایی است که می توانید برای بهبود سلامت، روحیه و بهره وری کلی خود انجام دهید.

بخور لیمویی برای پوستی شفاف

یکی از بهترین و راحت ترین راهکارها، بخور صورت با آب گرم است. برای این کار ابتدا صورت تان را با آب و صابون بشویید. بعد از شست وشو، آن را خشک کنید. یک قابلمه کوچک آب کنید و روی گاز بگذارید. وقتی جوشید آن را از روی گاز بردارید. آن را روی میز بگذارید. نصف لیموترش تازه را داخل آب بچکانید. سرتان را روی بخار قابلمه بگیرید. روی سرتان یک حوله بیندازید. سه تا پنج دقیقه زیر این حوله و بخار آن بمانید.

زردچوبه به گوارش کمک می کند

زردچوبه یک ماده موثر در بهبود گوارش و کاهش برخی علائم اختلالات گوراشی نیز هست که تا حدودی به خواص ضدالتهابی قوی آن برمی گردد. زردچوبه می تواند در آن ها مفید واقع شود، از جمله سوء هاضمه و التهاب زخمی روده بزرگ یافته های کلیدی آن ها اینگونه بود: کورکومین تولید صفرا در کیسه صفرا را افزایش می دهد که سبب بهبود گوارش می شود. همچنین زردچوبه به عنوان محافظی بالقوه در بهبود روده عمل می کند.

البته یک استثنای مهم در این مورد زخم معده است که به مبتلایان توصیه می شود از مصرف آن خودداری کنند. زردچوبه می تواند باعث افزایش اسید معده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت