بسته سلامت

توصیه‌های برای درمان تاری دید

چشم های انسان حساس هستند و دقیقا مانند بقیه اعضای بدن نیاز به استراحت دارند، بنابراین لازم است مطمئن شویم که به اندازه کافی استراحت داریم. لازم است هنگام استفاده از صفحات نمایش هر ۲۰ دقیقه استراحت ۲۰ ثانیه‌ای به چشم‌های خود دهید. اگر تاری دید ناشی از خشکی چشم باشد ممکن است بتوان تاری دید را به راحتی و با چند بار پلک زدن یا استفاده از کمپرس گرم برای ماساژ آرام پلک ها، بهبود بخشید.

پوست و لب‌ خشک نتیجه کم آبی بدن

وقتی شما دچار کم آبی می‌شوید، بدن اولویت بندی می‌کند و آب را به مهم‌ترین جای ممکن مثلا مغز می‌فرستد. اولین قربانی کم آبی پوست است! کاهش انعطاف پذیری پوست در نتیجه کم آبی بدن، آن را در معرض چین و چروک‌های زودرس قرار می‌دهد. عدم توانایی در تمرکز، مشکلات حافظه، خستگی مغز، سردرد، خشم، افسردگی و مشکلات خواب از دیگر علائم کم آبی بدن هستند. از دست دادن آب بدن می‌تواند باعث سنگ کلیه شود.

زردچوبه محافظ سلامت

ماده فعال زردچوبه موسوم به کورکومین، تا حد زیادی مسئول فواید آن برای سلامت است.گیاه زردچوبه یکی از مواد مغذی برتر در جهان است که به گفته متخصصان تغذیه، از نظر سلامت، فواید آن در همه موارد از کمک به پیشگیری از لخته شدن خون و افسردگی گرفته تا مبارزه با التهاب، تقویت سلامت پوست، تنظیم کلسترول و موارد دیگر است.ادعا می‌شود مصرف منظم زردچوبه به محافظت در برابر لخته شدن خون کمک می‌کند.

کم خوابی افسردگی را تشدید می کند

با گذشت زمان، کمبود خواب و اختلالات خواب باعث بروز علائم افسردگی می‌شود. در یک نظرسنجی معلوم شد، افراد مبتلا به افسردگی و اضطراب به احتمال زیاد کمتر از ۶ ساعت در شب می‌خوابندبی خوابی و افسردگی یکدیگر را تقویت می‌کنند، یعنی کم خوابی علائم افسردگی را بدتر می‌کند و افسردگی به خواب رفتن را سخت‌تر می‌کند. از طرفی درمان مشکلات خواب مثل کم خوابی به بهبود افسردگی و علائم آن کمک می‌کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت