دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳

بسته سلامت

آپنه خواب و خطر ابتلا به کرونا

گیاه کَبَر در طب سنتی به عنوان داروی محرک کبدی و باعث بهبود عملکرد کبد شده و در موارد تصلب شرائین و کـاهش نفـخ و همچنین به عنوان یـک ضـدرومـاتـیـسم از آن بهره گرفته می شود. استفاده از آن بــه عـنـوان یـک عامل دفع کرم ها و تقویت کننده نیز گزارش شده است. پوست ریشه این گیاه، فعال ترین قسمت آن بوده و به علت گـرم و خشـک بودن، به عنوان از بین برنده سـردی استفاده می شود.

نقش شنبلیله در کاهش دیابت

مصرف بذر شنبلیله، گلوکز خون ناشتا را هم به صورت حاد و مزمن کاهش داده و در یک مطالعه حیوانی، عصاره خشک بذر شنبلیله با دوز ۱۵ میلی گرم بر کیلوگرم وزن حیوان توانسته است قند خون را در موش‌های سوری دیابتی کاهش دهد. در مطالعات بالینی روی انسان دیابتی تجویز روزانه ۱ گرم عصاره خشک هیدروالکلی بذر شنبلیله به بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ به مدت ۲ ماه موجب کنترل قند خون شد.

مبتلایان به کرونا این غذاها را نخورند

غذاهای سرخ شده غنی از چربی هستند و اغلب بیش از حد مصرف می شوند. این غذاها می توانند باعث تخریب برخی عملکردهای بدن شوند. غذاهای سرخ شده روی میکروبیوم روده شما تاثیر منفی می گذارند و عملکرد سیستم ایمنی بدن را سرکوب می کنند، همچنین این غذاها باعث افزایش کلسترول بد خون می شوند برای کمک به بهبودی بدن به نوشیدنی های گازدار و نوشابه یک نه بزرگ بگویید.

باور غلط اول و واقعیت در خصوص دخانیات

سال روز جهانی بدون دخانیات ، 31 ماه می مصادف با 10 خرداد و هفته ملی بدون دخانیات ( 10 – 4 خرداد): باورغلط اول :مصرف محصولات دخانی جدید قلیان و سیگارهای الکترونیک وسایر ابزار آلات مصرف تنباکو مانندسیستم های ایجاد بخار و سییتم های گرم کننده تنباکو که تا کنون هیچ ارتباط مستقیمی بین مصرف این محصولات و خطرات ناشی از بیماری کرونا ویوس وجود ندارد واین محصولات بی خطر هستند.
و اقعیت اول : هیچ مطالعه ای دال بر بی خطر بودن وایمن بودن ایمن محصولات در مقایسه با انواع متداول سیگار وجود ندارد وبه همان میزان موجب تشدید علائم و بورز مشکلات اساسی در بهبودی بیماری کرونا ویروس می شوند. مرکز مشاوره تلفنی ترک دخانیات با تلفن 32308849 با خدمات رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهروزی فر – پرده اول؛ با مهر تأیید نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تمامی وزرای

بیشتر

چند روز پیش از خیابان حکیم نزاری رد می شدم از ابتدای خیابان درگیر یک

بیشتر

محمدی – مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی از آغاز طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت