یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

خواب راحت با کیوی

بخش عمده غلظت خون، در پوست کیوی موجود است، بنابراین توصیه می شود که اگر به این میوه یا پوست آن حساسیت ندارید، آن را به خوبی بشویید و با پوست مصرف کنید. افرادی که دچار بد خوابی هستند می توانند از کیوی برای درمان اختلالاتشان بهره ببرند. این میوه حاوی مواد مغذی پزشکی مانند آنتی اکسیدان ها و سروتونین است که می تواند در درمان اختلالات و افزایش طول مدت خواب سودمند باشد.

خواص درمانی گیاه آویشن

گیاه آویشن سرشار از ویتامین های مفیدی چون A و C و عناصر مهمی مانند پتاسیم، آهن، کلسیم، منگنز، منیزیم و سلنیوم است. علاوه بر این، آویشن دارای آنتی اکسیدان های قدرتمندی است. در بین ترکیبات این گیاه دارویی دو ماده ارزشمند به نام «تیمول» و «کارواکرول» به چشم می خورد که خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی بالایی دارد. آویشن برای درمان سرفه، گلودرد، برونشیت، تنگی نفس و سرماخوردگی موثر است.

تاثیر انجیر بر روی قلب و عروق

از جمله فواید انجیر می توان به جلوگیری از بیماری های قلبی – عروقی، کاهش چربی خون، کاهش فشار خون، درمان بیماری های گوارشی، افزایش عملکرد حافظه،کاهش تب، تسهیل زایمان و درمان بسیاری از بیماری های باکتریایی، قارچی، ویروسی و انگلی اشاره کرد. انجیر به واسطه وجود فلانوئیدها از بروز بیماری های قلبی جلوگیری می کند مصرف انجیر می تواند باعث کاهش میزان کلسترول خون و بیماری های قلبی مثل تصلب شرائین شود.

ناشتا لب به این خوراکی‌ها نزنید!

از خوردن گوجه فرنگی با معده خالی به دلیل داشتن اسید تانیک که می‌تواند اسیدیته دستگاه گوارش را افزایش دهد و در نتیجه باعث ورم معده شود، خودداری کنید. به مبتلایان به بیماری‌های زخم معده توصیه می‌شود صبح‌ها گوجه فرنگی را کنار بگذارند. نباید نوشیدنی‌های گازدار را با معده خالی مصرف کنید، زیرا این نوشیدنی‌ها می‌توانند باعث نفخ شکم و همچنین اسیدیته محیط را افزایش دهند، که می‌تواند منجر به سرطان مری شود.

علاوه بر این، شما نباید شیرینی پفکی بخورید. با وجود از بین رفتن گرسنگی، مخمر موجود در این میان وعده‌ها باعث تحریک مخاط معده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت