یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

آپنه خواب و خطر ابتلا به کرونا

یافته‌ها نشان داد آپنه خواب درمان نشده با نرخ بالاتر ابتلاء به کووید ۱۹ مرتبط است.این مطالعه همچنین چاقی و وجود بیشتر بیماری‌های مزمن را با نرخ بالاتر عفونت کووید ۱۹ مرتبط دانست. هم فاکتورهای بیولوژیکی و هم رفتاری در رابطه بین آپنه خواب و خطر ابتلاء به کووید ۱۹ دخیل هستند.آپنه خواب، وقفه تنفسی در خواب است که با توقف یا کاهش تنفس در هنگام خواب، فرد همراه با تنگی نفس از خواب می پرد.

ذرت بوداده نخورید

‌خوردن دانه‌های جامد ذرت منجر به شکستگی دندان می‌شود. پوسته‌های ذرت بو داده در مکان‌های بسیار باریکی بین لثه و دندان قرار می‌گیرد. این پوسته‌ها احتمال عفونت لثه‌ها را افزایش می‌دهد، زیرا گاهی اوقات باعث ایجاد آبسه در دهان می‌شود.ذرت بو داده شده در مایکروویو باعث ایجاد مشکل در ریه‌ها می‌شود. اگر مراقب گاز آزاد شده از ذرت‌ها هنگام بو دادن آن‌ها نباشید، ممکن است بینایی خود را از دست بدهید

قوی ترین خوراکی ها برای یبوست

روغن کرچک بهترین دارو برای یبوست در بزرگسالان و همچنین کودکان است.یک قاشق غذا خوری روغن کرچک را با شیر گرم مخلوط کنید و قبل از خواب بنوشید.روغن زیتون به بهبود سیستم گوارش و حرکت روده کمک میکند.روغن زیتون آبلیمو را ترکیب کنید و حداقل یکبار در هفته بنوشید. لیمو به پاکسازی روده کمک می کند و برای بدن بسیار مفید است.آب یک عدد لیمو را در یک لیوان آب مخلوط کنید.

مدت زمان هضم غذا

یکی از مواردی که شاید دانستن آن برای ما مفید باشد، مدت زمانی است که طول می‌کشد تا غذا در بدن هضم شود. به طور کلی حرکت غذا‌ها در دستگاه گوارش ۲۴ تا ۷۲ ساعت طول می‌کشد؛ اما زمان دقیق آن بسته به نوع غذایی که خورده اید، متفاوت خواهد بود.سرعت گوارش غذا همچنین بر عواملی نظیر جنسیت، متابولیسم اینکه آیا شما هر گونه مشکل گوارشی دارید که قادر به کُند کردن و یا تسریع روند هضم غذا باشد، مبتنی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت