بسته سلامت

خانم ها پروبیوتیک مصرف کنند

زنانی که پروبیوتیک مصرف می کنند ۱۴ درصد کمتر در خطر ابتلا به بیماری کرونا هستند، در حالی که مصرف اسیدهای چرب امگا ۳ خطر ابتلا به کرونا را ۱۲ درصد کاهش داده و استفاده از مولتی یتامین ها باعث کاهش ۱۳ درصدی خطر ابتلا و مصرف ویتامین D سبب کاهش ۹ درصدی خطر ابتلا به این بیماری می شود. در کنار این اقدامات تقویت سیستم ایمنی بدن می تواند در مبارزه فرد با بیماری کووید ۱۹ مفید باشد.

چای گیاهی ابتلا به کرونا را کاهش می دهد

محمدی متخصص طب سنتی گفت: مصرف یک نوع چای که ترکیبی از شیرین بیان، آویشن، زوفا و مریم گلی است، بسیار می‌تواند از ابتلا به کرونا پیشگیری کند. هر از کدام از موادی که نام برده شد را به صورت برابر با هم ترکیب کنید و سپس به اندازه یک قاشق مربا خوری از کل ترکیب را دم کنید و به صورت روزانه مصرف نمایید. مصرف این گیاهی بالای ۹۰ درصد از ابتلا به کرونا جلوگیری می‌کندالبته داروی قطعی نیست!

بهترین نوع نان از نظر متخصصین

در میان نان‌های سنتی، سالم‌ترین آنها، نان سنگک است که کمترین دور ریز را دارد و به‌دلیل وجود سبوس (اگر رنگ آن تیره باشد) زود هضم‌تر است.بعد از سنگک، بربری از محبوب‌ترین نان‌هاست که اگر خمیر نباشد و با حرارت یکنواخت و ملایم پخته شود، می‌تواند نیازهای غذایی ما را تأمین کند. در این نان هم از سبوس استفاده می‌شود که در سال‌های اخیر، متأسفانه میزان آن کم شده است و نان های کارخانه ای ساندویچی بیشتر رایج شده

دمای مناسب برای نگهداری مواد غذایی

غذای پخته را بیش از دو ساعت در دمای اتاق نگهداری نکنیم. غذای پخته و فساد پذیر را
بی درنگ در یخچال نگهداری کنیم، بهتر است دما کمتر از ۵ درجه سانتیگراد باشد. غذاهای پخته شده را تا زمان مصرف در دمای بیشتراز ۶۰درجه سانتیگراد نگهداری کنیم. از نگهداری غذا به مدت طولانی حتی درون یخچال پرهیز کنیم. یخ زدایی مواد غذایی را در دمای اتاق انجام ندهیم. و اگر بعد مدتی بو و مزه بدی داشت استفاده نکنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت