بسته سلامت

چه کسانی موز نخورند!

اگر شخص پس ازمصرف موز دچار خارش، افزایش حرارت بدن، داغی، حالت سنگینی در بدن و سر، بروز جوش‌های پوستی و از این قبیل عوارض می‌شود. در نتیجه کسانی که مزاجشان گرم است و حساسیت به این میوه دارند یا باید از خوردن آن پرهیز کنند یا آنکه پس از خوردن موز، یک خوردنی رو به ترش یا ملس مثل شربت سکنجبین و یا کمی آبغوره یا آب انار استفاده کنند تا این عوارض به حداقل برسد.

خواص جادویی حنا

اگر می خواهید فشار خون خود را کاهش دهید و سیستم قلبی عروقی خود را تقویت کنید از آب دانه‌های حنا مصرف کنید. حنا به‌عنوان یک آبرسان قوی مو و یک ماده طبیعی برای نرم‌کنندگی مو محسوب می‌شود.حنا به‌عنوان یک ماده ضدچروک طبیعی شناخته می‌شود چرا که باعث آب‌رسانی زیاد به پوست صورت شده و بدن را در مقابل چین و چروک مقاوم می‌کند. اگر می‌خواهید پوست جوان داشته باشید از حنا کمک بگیرید.

مگس حامل ویروس کرونا است؟

مگس‌های خانگی به عنوان عوامل انتقال بیماری‌های باکتریایی، انگلی و ویروسی به انسان و حیوانات شناخته می‌شوند.از این رو محققان به بررسی این موضوع پرداختند که آیا مگس می‌تواند کروناویروس را با خود حمل کند، ویروس را زنده حفظ کند و آن را به سطوح انتقال دهد.نتایج نشان داد تمام مگس‌های قرارگرفته در محیط یا شیر آلوده به کروناویروس تا ۴ ساعت و ۲۴ ساعت بعد از قرارگیری از لحاظ ویروسی مثبت بودند.

خاصیت آنتی اکسیدانی خرما

مصرف خرما در جلوگیری از التهاب مفاصل، تصلب شرائین، بیماری های دیگر مانند انسداد عروق قلب و سایر بیماری های قلبی عروقی، بیماری های خودایمنی، دیابت، سرطان، پارکینسون و آلزایمر موثر است. همچنین خاصیت آنتی اکسیدانی خرما مربوط به ترکیبات فنولی، آنتوسیانین ها، فلانوئیدها، پروسیانین ها و سلنیم موجود در آن است.خرما می تواند باعث کاهش میزان تری گلیسریدهای پلاسما، کلسترول ها شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت