یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

نکات ایمنی در خصوص کرونای خفیف

مردانی عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: اگر دچار علائمی شبیه سرماخوردگی شدید، حتی اگر این علائم بسیار خفیف هم باشند، حتما باید اصول جدا سازی را به درستی انجام دهید و خود را قرنطینه کنید و همچنین بهتر است در مواجهه علائم خفیف استراحت کافی داشته باشید و آب، آب میوه طبیعی و مایعات فراوان استفاده کنید. در صورتی که علائم خفیف باشند احتیاج به تست و نیاز به انجام سی‌تی اسکن نیست.

افسردگی موجب بی خوابی می شود

سه‌چهارم افرادی که از افسردگی رنج می‌برند دچار بی‌خوابی نیز می‌شوند. ارتباط بین خواب و افسردگی پیچیده است. کمبود خواب نه تنها در افسردگی نقش دارد اما تغییراتی در مغز افراد افسرده به طور مستقیم روی خواب تأثیر می‌گذارد. به همین دلیل درمان افسردگی باید با استراحت همراه باشد. اگر تصور می‌کنید دچار علائم افسردگی مانند بی‌علاقگی، از دست دادن انگیزه،شده‌اید حتماً به پزشک مراجعه کنید.

فواید چای موز

نوشیدن چای موز برای افرادی که با مشکلات خواب، افسردگی، اضطراب مزمن، سیستم ایمنی ضعیف، فشار خون بالا، چاقی، و مشکلات التهابی مواجه هستند، می تواند مفید باشد.ممکن است به خواب خوب و آرامش بخش کمک کند سطوح بالای تریپتوفان، در چای موز ممکن است با بهبود شرایط خواب، کاهش بی خوابی، و به طور کلی خواب آرامش بخش و بدون وقفه مرتبط باشد. این مواد شیمیایی در پوست میوه موز وجود دارد

زردچوبه مفید برای درمان کرونا

مطالعات نشان می دهد ترکیبات موجود در زردچوبه می تواند یک گزینه درمانی کرونا باشد. رنگ، عطر زردچوبه ناشی از کورکومین می تواند از این ترکیب برای سرکوب خاطرات تلخ، تسکین روده و بهبود انواع زخم استفاده کرد. این ترکیب با کاهش التهاب و بهبود جریان گردش خون، سبب بهبود عملکرد مغز می شود. محققان ترکیب ضدالتهابی کورکومین را در درمان مشکلات مزمنی مفید می دانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت