بسته سلامت

مغز قسمت مضر کله پاچه

مغز چربی بالایی دارد. مقدار کلسترول مغز گاو و گوسفند بسیار زیاد است و مغز گاو حدود ۱۲۰ گرم وزن دارد که حدود ۲ هزار میلی گرم کلسترول دارد و حدود ۱۳۰ کیلوکالری انرژی دارد. جالب است بدانید مغز گاو یا گوسفند به اندازه ۸ زرده تخم مرغ کلسترول دارد و جزو مواد غذایی بسیار پرچرب محسوب می شود. البته توام بودن چربی هایی مثل تری گلیسیرید با کلسترول، جذب کلسترول را بالا برده و باعث افزایش چربی خون می شود.

استرس عامل اصلی معده درد عصبی

مهم ترین و اولین عامل در بروز مشکلات گوارشی عصبی تنش و استرس است که اغلب با تهوع و نفخ معده همراه می‌شود. شدت نشانه‌های این عارضه می‌تواند سطحی یا شدید باشد. معده درد نشان دهنده استرس بسیار زیاد است که به دلایل مختلف مانند مشکلات مالی، خانوادگی، طلاق، سوگ یا بیماری مزمن بروز پیدا می‌کند. به واسطه استرس، هورمونی در بدنتان آزاد می‌شود که طی آن بیشتر از حد معمول اسید معده تولید می‌کند.

آیا عرق کردن برایتان خوب است؟

بله، به طور کلی عرق کردن به نفعتان است. اگر شما عرق نکنید، فوراً گرمازده می‌شوید و از حال می‌روید یا دچار مشکلات دیگری در ارتباط با حرارت بدن می‌شوید. ممکن است عضلاتتان به شدت بگیرند، احساس ضعف شدید کنید و پوستتان بسیار برافروخته شود.کارشناسان به طور کلی عرق کردن را اتفاق خوبی می‌دانند زیرا بیشتر افراد حین انجام فعالیت‌هایی عرق می‌کنند که برای سلامتی‌شان مفید است.

روزه داری برای مبتلایان به کرونا

یک کارشناس تغذیه گفت: روزه داری در شرایط بحران ویروس کرونا برای بیمارانی که مبتلا به سایر بیماری‌ها نیستند متفاوت از سال‌های دیگر نبوده و این بیماران در موارد خاص با نظر پزشک متخصص اقدام به روزه داری کنند. رضایی با اشاره به شرط روزه داری بیمارانی که مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند، اظهار کرد: به بیماران مبتلایی که بهبود یافته‌اند، توصیه می‌شود حداقل تا شش هفته پس از بیماری، روزه نگیرند. وی، خاطرنشان کرد: افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای مانند فشار خون بالا، بیماری قلبی عروقی، سرطان و دیابت بیش از دیگران در معرض ابتلای شدید به ویروس کرونا هستند.

توجه ویژه به وعده سحر
سحری باید به گونه ای باشد که از ایجاد گرسنگی در طول روز پیشگیری کند، برای این منظور بهتر است سحری وعده اصلی محسوب شود، رعایت این این مسئله خصوصا در افرادی که فعالیت فکری زیاد(مانند دانشجویان و دانش آموزان) و یا فعالیت جسمانی زیاد اهمیت بیشتری است. مصرف زیاد قندهای ساده و موادغذایی شیرین در وعده سحری توصیه نمی‌شود زیرا مصرف مواد غذایی شیرین با تحریک ترشح زیاد انسولین موجب ورود قند خون به داخل سلولها و در نتیجه کاهش قند خون شده و فرد زودتر گرسنه می شود. هنگام صرف سحری از خوردن غذاهای خشک مثل کوکو سیب زمینی، کوکو سبزی، کتلت، انواع کباب های گوشت قرمز و جوجه کباب خودداری کنید. در وعده سحری مقدار مناسبی سبزیهای مختلف مصرف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت