یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳

بسته سلامت

رفتن به رختخواب راس ساعت مشخص

راز دستیابی به یک خواب خوب شبانه، تنظیم یک روال منظم برای به خواب رفتن و از خواب بیدار شدن در ساعاتی مشخص است.برای آنکه وقتی هر روز صبح ساعت‌تان زنگ می‌زند سر حال و بدون مشکل از خواب برخیزید، ناچار به خوابیدن راس یک ساعت مقرر هستید.کمتر یا بیشتر خوابیدن از حد مقرر و روال منظم خودتان، می‌تواند کل روال را به هم بریزد و خواب شما و به تبع آن فعالیت‌های روزمره شما را دچار مشکل کند.

دیدگاه طب درباره روغن دنبه

چربی های منجمد که به دلیل کثرت اجزای عرضی به حالت جامد در آمده اند، برای تغذیه مناسب نیستند. مصرف بیش از حد روغن دنبه در افرادی که قوه هاضمه آنان قوی نیست، می تواند منجر به آسیب های جسمی و روحی شود. باید دید که چه ماده غذایی کجا و چگونه استفاده می شود برای زندگی مدرن این نوع روند غذایی جز افزایش آمار بیماری های قلبی و افزایش کلسترول و فشار خون بالا چیز دیگری به همراه ندارد.

با این میوه خواب تان را تنظیم کنید

کیوی به دلیل خاصیت کاهندگی که دارد، از غلظت خون می‌کاهد و از تنگ شدن عروق و بروز انواع سکته‌ها جلوگیری می‌کند. کیوی با داشتن آنتی‌اکسیدان فراوان خاصیت ضدسرطانی بسیاری دارد و امکان مبتلا شدن به بعضی از سرطان‌ها را کاهش می‌دهد. با توجه به شرایط کرونا و تغییر در زمان خواب افراد، این میوه می‌تواند به تنظیم خواب شبانه کمک کند؛ بنابراین توصیه می‌شود به مصرف روزانه کیوی توجه داشته باشید.

‌‌‌‌‌‌‌غلات کامل و سبوسدار برای دیابت

غلات کامل مثل برنج قهوه‌ای و جو به دلیل داشتن مواد معدنی بسیار از جمله منیزیم می‌توانند به کاهش ابتلا به دیابت، بیماری عروق کرونر، سکته مغزی و انواع سرطان منجر شود. پس توصیه می‌شود به جای نان‌های سفید در رژیم غذایی خود، نان‌های سبوسدار را جایگزین کنید. مصرف بیش از حد منیزیم به طور معمول باعث اسهال و حالت تهوع می‌شود زیرا بدن در تلاش برای دفع مواد اضافی است.

انتقال بیماری کرونا با صحبت کردن!

میرزایی فوق تخصص بیماری‌های عفونی بیان کرد: هر اقدامی که باعث شود ذرات تنفسی در فضا پخش شوند، می‌تواند باعث انتشار ویروس شود. ذرات تنفسی پخش شده در هوا می‌تواند سرفه و عطسه باشد که خیلی بیشتر باعث انتشار ویروس کرونا می‌شون می‌تواند صحبت کردن بلند باشد که هنگام حرف زدن ذرات ویروس از دهان خارج شوند؛ ذرات تنفسی از طریق نفس عمیق هم خارج شده و باعث انتشار ویروس کرونا خواهند شد.

از سیر تا پیاز نگهداری سیر و پیاز

دما: برای نگهداری سیر و پیاز از دماهای 4 تا 10 درجه سانتی گراد استفاده کنید. دماهای بالا مثل نگهداری در نقاط خیلی گرم آشپزخانه و به خصوص نزدیک اجاق گاز، یکی از دلایل اصلی جوانه زدن پیاز است.
در داخل یخچال نیز پیاز نرم شده و مزه آن تغییر می کند. اتاق ها یا پارکینگ های خنک، زیرزمین، کمد یا کابینت های نزدیک به کف در آشپزخانه، محل مناسبی برای نگهداری پیاز هستند. نوسانات دما جوانه زدن یا خراب شدن پیاز را تسریع می کند. رطوبت هوا: پیاز و سیر خیلی راحت و سریع رطوبت را جذب می کند و این امر منجر به پوسیدگی می شود. اگر سطح رطوبت در فضای خانه یا آشپزخانه بالاست، نمی توانید پیاز را برای مدت طولانی نگه دارید.

عجیب ترین عارضه کرونا
از عارضه های عجیبی که به تازگی در بیماران مبتلا به کرونا مشاهده شده، عارضه “هایپوکسی ساکت” یا کمبود اکسیژن خاموش است پزشکان می گویند این افراد علی رغم کمبود اکسیژن در خون، احساس چابکی دارند و از این رو آنها را “هایپوکسیک خوشحال” می نامند، چرا که به راحتی قادر به صحبت کردن و نفس کشیدن هستند.اما این عارضه را نه تنها خود شخص مبتلا، بلکه کادر درمان هم نمی توانند به سادگی تشخیص بدهند مگر آنکه، شخص را مورد آزمایش خون قرار دهند. افراد مبتلا به این عارضه دچار علائمی از جمله گیجی و خواب آلودگی می شون که به سرعت نمی تواند زندگی انها را تهدید کند گفته شده که این موضوع به تبادل گازها در ریه ها و امکان خروج دی اکسید کربن از بدن مربوط می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهروزی فر – پرده اول؛ با مهر تأیید نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تمامی وزرای

بیشتر

چند روز پیش از خیابان حکیم نزاری رد می شدم از ابتدای خیابان درگیر یک

بیشتر

محمدی – مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی از آغاز طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت