بسته سلامت

خطر عفونت و زخم دهان و زبان

زخم های موجود در دهان و زبان، حساسیت دهانی، مردگی بافت لب جزء مواردی است که می تواند با کووید نوزده ارتباط داشته باشد و دهان هم منبع اصلی این عفونت و انتقال آن است. وجود زخم و ضایعه هایی در دهان جزء علائم اولیه کووید ۱۹ هستند و ممکن است وضعیت بیمار را بدتر کنند.به همین دلیل وضعیت دهان و دندان باید در طول ابتلا به کووید ۱۹ و بعد از آن هم به دقت تحت مراقبت باشد.

خطر چغاله های تلخ

نکته مهم دیگر این است که اگر چغاله بادام ، هلو و زردآلو تلخ باشد بدون شک دارای مقداری سیانور است. بنابراین در صورت مصرف زیاد آن، مسمومیت ایجاد می کند البته سمیت چغاله زرد آلو و هلو بیشتر از چغاله بادام است. بیشتر چغاله های موجود در بازار ، چغاله بادام شیرین است. مغز بادام طبعی گرم و تر دارد اما چغاله آن دارای طبع سرد است. بنابراین زیاده روی در مصرف آن موجب دل پیچه ، اسهال ، تهوع ، سردرد ، و رخوت می شود.

خطر افزایش فست فود و ارتباط با کرونا

پزشکان معتقدند اکنون و با همه‌گیری کرونا، باید سیستم‌های غذایی اصلاح شود. وقتی غذاها و میان‌وعده‌های پرکالری در خانه وجود دارد دشوار است که در مقابل مصرف آنها، آنهم در زمان خانه‌نشینی و قرنطینه مقاومت کرد. در کمال تعجب، در این زمان مقدار مصرف سیگار بیشتر نشد.مصرف غذاهای فرآوری شده، قند، چربی با کالری و فست فود وزن بسیاری از شهروندان را بالا برده و خطر کرونا را افزایش می دهد.

باورهای غلط در مورد ترش کردن

اگرچه برای کنترل رفلکس معده باید از مصرف غذاهای محرک اجتناب کرد اما این موضوع به منزله حذف کامل این مواد از رژیم غذایی نبوده و ممکن است بدن برخی افراد نسبت به فلفل و ادویه واکنش نشان دهد و سایرین مشکلی نداشته باشند.بسیاری از مردم به اشتباه باور دارند که مصرف شیر برای تسکین اسیدهای گوارشی مفید است. مصرف شیر نه تنها کمکی به درمان رفلکس معده نکرده بلکه ممکن است شرایط را بدتر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت