بسته سلامت

خطر مصرف نوشیدنی گازدار برای کودکان

محققان هشدار می دهند که داشتن یک رژیم غذایی مملو از نوشیدنی های قندی مانند نوشابه های گازدار در سال‌های اول زندگی به بروز مشکلات حافظه‌ای منجر می‌شود. کودکانی که نوشابه‌ های شیرین مصرف می کنند با افزایش خطر ابتلا به مشکلات حافظه ای در سال های بعدی زندگی روبرو هستند. بروز اختلال شناختی ناشی از مصرف نوشابه های گازدار در نتیجه تغییر میکروبیوم روده فرد است.

نشانه کمبود مواد مغزی در بدن

هوس خوردن مواد غذایی نمکی یک نشانه است که می گوید بدن تان از مواد مغذی مورد نیازش محروم است. این امر در افرادی که به قند اعتیاد دارند شایع است چون بدن آن ها اغلب با کمبود مواد مغذی کلیدی مواجه است. اگر متوجه شده اید که مرتباً تنقلات قندی می خورید احتمالاً به قدر کافی پروتئین و چربی سالم مورد نیاز بدن تان را مصرف نمی کنید. و باید مواد غذایی مغذی تری بخورید.

دارچین مفید برای سوخت و ساز بدن

دارچین مانند فلفل تند روند سوخت و ساز را افزایش می‌دهد و دارچین جوشانده با «برگ بو» به کاهش وزن کمک می‌کند؛ دارچین می‌تواند سطح کلسترول در خون را بهبود بخشد و ممکن است در صورت افزایش فشار خون، ماده‌ای مفید به حساب آید. دارچین به حفظ مواد غذایی برای طولانی مدت در خانه کمک می‌کند؛ از این رو این ماده همراه با میخک و برگ بو دائما به دسر‌ها و ترشیجات اضافه می‌شوند.

تاثیر یک ویتامین برای رشد موها

ویتامین D یکی از مواد مغذی ضروری برای کارکرد مناسب بدن است. کمبود این ویتامین می‌تواند طیف گسترده‌ای از مشکلات شامل پوکی استخوان تا تضعیف سیستم ایمنی بدن را به همراه داشته باشد.، تحقیقات نشان از تاثیر منفی کمبود ویتامین D بر زیبایی پوست و مو دارد.کمبود این ویتامین به طور مستقیم در ریزش و نازک شدن مو تاثیر دارد. این ویتامین به رشد فولیکول‌های موی سرکمک می‌کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت