شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

برنج در کاهش وزن موثر است

برخلاف باور عمومی، برنج می تواند در کاهش وزن موثر باشد. اگر به کاهش وزن فکر می کنید، جایی برای برنج در رژیم غذایی خود پیدا کنید. برنج چربی و سدیم بسیار کمی داشته و غنی از فیبر است و به همین دلیل موردی مناسب برای اضافه کردن به رژیم غذایی برای کاهش وزن است کسانی که برنج قهوه ای می خورند احتمال افزایش وزن در آن ها کمتر است. اما تاثیر برنج سفید، کمتر از برنج قهوه ای است.

خواص مصرف روزانه آجیل

متخصصان تغذیه می گویند مصرف روزانه آجیل می تواند باعث ایجاد تعادل در رژیم غذایی شود، زیرا بسیاری از آجیل ها مانند گردو دارای چند چربی غیراشباع بوده یا مانند بادام، پسته و فندق غنی از یک نوع چربی غیراشباع هستند. آجیل ها سرشار از پتاسیم هستند که می تواند باعث تقویت رگ های خونی شده و نیز فشار خون افراد را کاهش دهد. پتاسیم کاهش دهنده کلسترول بد خون و افزایش دهنده سطح کلسترول خوب خون است.

کاهش سنگ کیسه صفرا با این نوشیدنی

نوشیدن ۶ فنجان قهوه در روز خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا را یک چهارم کاهش می‌دهد.، کافئین مانع از تشکیل کلسترول در کیسه صفرا می‌شود و از این طریق افراد از خطر ابتلا به این بیماری در امان هستند. صرف میزان متعادلی از چربی، مصرف روزانه روغن زیتون مصرف متعادل مواد غذایی مانند تخم مرغ، شیر و بادام زمینی و مصرف مواد غذایی که سرشار از فیبر هستند ممکن است ریسک بروز سنگ کیسه صفرا را کاهش دهند.

از انتقال چشمی کرونا پیشگیری کنید

دست ها را به مدت ۲۰ ثانیه با آب و صابون بشوییم و ضدعفونی کنیم. توجه کنیم صحبت کردن از فاصله نزدیک می تواند موجب انتقال ویروس از فرد مبتلا شود. از تماس دست با دهان، بینی، چشم خودداری کنیم. هنگام عطسه و سرفه با دستمال و یا قسمت داخلی آرنج دست جلوی بینی و دهان را بگیریم. از مالیدن چشم خودداری کنیم. اگر احساس خارش یا نیاز به مالیدن چشم و یک دستمال نرم و تمیز این کارها را انجام دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت