دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳

بسته سلامت

علایم خاص کرونایی انگلیسی

ویروس جهش یافته انگلیسی، کمی متفاوت تر از کرونا چینی است و از نظر علایم بالینی تفاوت چندانی با کرونا رایج ندارد اما دردهای عضلانی و سرفه در کرونا انگلیسی بیشتر از کرونای معمول است. از بین رفتن حس چشایی و یا بویایی در کرونا انگلیسی کمتر دیده شده است و تعداد تست های منفی کاذب در کرونای انگلیسی بیشتر از کرونای چینی است البته زمان مراجعه برای انجام تست نیز اهمیت دارد و سرعت انتقال آن بالاست.

از علت تا درمان آمبولی ریه

عواملی همچون سیگار کشیدن، بیماری های قلبی و کلیوی و دیابت، دراز کشیدن برای مدت های طولانی در ابتلا به آمبولی بسیار تاثر گذار است و بیماری های مزمن بدخیم هم شانس لختگی خون را بالا می برند افرادی مثل رانندگان که مجبورند ساعتهای طولانی پای خود را آویزان نگه دارند باید جوراب های ضد انعقاد خون بپوشند و یا در مواردی باید از داروهای ضد انعقاد خون استفاده کرد. اگر چه کنترل بیماری زمینه ای می تواند احتمال آمبولی را کاهش دهد.

فواید نوشیدن آب داغ!

مصرف نکردن آب کافی، بدن را دچار خشکی و در نتیجه کم شدن حرکات روده ای و ابتلا به یبوست می کند. یبوست نیز فرد را دچار مشکلاتی چون هموروئید و نفخ می کند. اما نوشیدن آب داغ یبوست را از میان برمی دارد.آب داغ دمای بدن فرد را بالا برده و موجب عرق کردن او می شود. عرق نیز از طریق منافذ پوست، مواد سمی را از بدن خارج می کند.آب داغ موجب اتساع رگ های خونی و بهبود جریان خون و خونرسانی به ماهیچه ها و اندام های بدن می شود.

علامتی که نشانگر دیابت است

سخت بلند شدن از حالت نشسته به ایستاده می تواند یکی از علائم هشداردهنده ابتلا به دیابت نوع 2 باشد.علائم دیابت نوع 2 معمولا می توانند به دلیل بالا رفتن میزان قند خون بسیار مخرب باشد. این افزایش قند خون علائم زیادی را مرتبط با بیماری های مزمن ایجاد می کند.، آزاد شدن انسولین در بدن کار تنظیم قند خون را انجام می دهد اما در مبتلایان به دیابت نوع 2، بدن قادر به پردازش درست انسولین نیست که نتیجه آن بالا رفتن کنترل نشده قند خون است.

ناهار چی داری؟
اسنک مرغ: برای شروع کار ابتدا فیله ها را نازک برش بزنید.فلفل دلمه ای ها را نگینی خرد کنید و قارچ ها را حلقه ای ببرید.سپس پیاز ها را با رنده ی درشت رنده کنید و فیله مرغ برش زده را به همراه کمی نمک و فلفل با هم مخلوط کنید تا به خوردش برود. کمی بعد فیله ها را در روغن تفت دهید تا حدی که خشک نشود و رنگ آن طلایی شود.قارچ ها را تفت دهید و کمی نمک روی آن بپاشید.کف و روی دستگاه ساندویج سازتان را چرب کنید و نان تست را روی آن بگذارید و روی نان تست یک لایه مرغ، قارچ ، فلفل دلمه ای و پنیر پیتزا بگذارید و روی آن را با یک نان تست دیگر بپوشانید و در دستگاه ساندویج میکر را ببندید.حدود 3 تا 5 دقیقه بعد ساندویج های آماده شده و برشته شده را خارج کنید و با سس خردل و کچاپ میل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: تجهیزات، قطعات و خدمات فناوری اطلاعات

بیشتر

آدینه – صبح روز شنبه آیین گرامیداشت روز ملی دامپزشکی با شعار “دامپزشکی صد سال

بیشتر

آدینه -صبح روز دوشنبه در نشست آسیب شناسی وضعیت ایمنی معادن با تمرکز بر حادثه

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت