بسته سلامت

لیمو عمانی داخل غذا را بخوریم یا نه؟

متخصص طب سنتی با مضر دانستن مصرف لیمو عمانی‌هایی که به عنوان طعم دهنده‌ طبیعی به غذاها افزوده می‌شود، گفت: لیمو عمانی در زمان طبخ، مواد مضر و زائد غذا را همانند اسفنج جذب می‌کند و مصرف آن به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. دلیری با اشاره به فواید لیمو عمانی تصریح کرد: لیمو عمانی در واقع به عنوان طعم‌دهنده‌ طبیعی و مصلح به غذاها به مخصوص خورشها افزوده می‌شود تا به هضم غذا و طعم آن کمک کند.

سبزیجات خشک یا کنسرو نکنید!

دکتر محمد هاشمی می‌گوید: بی‌تردید استفاده از سبزیجات تازه تنها راه بهره‌گیری بیشتر از ویتامین موجود در آنها است اما گاهی برای استفاده از سبزیجات ناگزیر به نگهداری طولانی مدت آنها هستیم. این متخصص تغذیه می‌افزاید: انجماد از بهترین روش‌ها برای نگهداری طولانی مدت سبزیجات محسوب می‌شود.متأسفانه روش‌های سنتی مانند کنسرو کردن یا شور کردن به از بین رفتن ویتامین موجود در سبزیجات منجر می‌شود.‌‌‌

استفاده روتین از آسپرین توصیه نمی شود

مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: استفاده از ماسک سه لایه در زیر و ماسک پارچه ای در رو، خطر ورود و خروج ویروس را کمتر می کند. ضیائی در پاسخ به سوالی مبنی بر تاثیر استفاده برخی داروها مانند آسپرین در جلوگیری افراد به کرونا، گفت: هیچ جایی بیان نشده که افراد برای درمان کرونا به صورت روتین آسپرین مصرف کنند بنابراین استفاده سرخود از این دارو توصیه نمی شود.

چند ساعت نیاز به خواب داریم

نیاز خواب شبانه‌روز ۷ تا ۹ ساعت است که متوسط ۸ ساعت در نظر گرفته شده و توصیه ما به مردم این است که بین ساعت ۱۱ شب تا ۶ صبح را حتماً در خواب باشند و در شعار روز جهانی خواب بر خواب منظم تأکید شده و افراد باید زمان ثابت خواب و بیداری را تنظیم کنند و این زمان با چرخش کره زمین همخوانی داشته باشد و ۸ ساعت نیاز خواب به‌خوبی تأمین شود تا فرد در زمان بیداری با مشکل مواجه نشود.
ناهار چی داری؟
ساندویچ مرغ با سیب زمینی کبابی: ابتدا پیاز و سیب زمینی را پوست گرفته و به شکل حلقه ای برش بزنید ، سپس آن ها را داخل سینی فری که از قبل چرب کرده اید بچینید.روی سیب زمینی و پیازها را با روغن چرب کرده و کمی نمک و فلفل بپاشید، سینی را برای نیم ساعت داخل فری که با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد گرم شده قرار دهید.سینه مرغ را تکه تکه کرده و استخوان و پوست آن را درآورید ، سپس کمی بکوبید تا پهن و نازک شود.تابه ای را روی حرارت قرار داده و کمی روغن بریزید تا داغ شود ، حالا مرغ ها را داخل روغن تفت دهید. در ادامه کمی نمک و فلفل بزنید و اجازه دهید مرغ ها سرخ شده و بپزد.بعد از اینکه همه اطراف مرغ ها بخوبی سرخ شد.تکه های مرغ را از تابه خارج کرده و سیب زمینی و پیاز های کبابی را از فر خارج کرده و داخل ساندویچ بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت