دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳

بسته سلامت

دلایلی برای مصرف گیلاس

رابطه بین مصرف گیلاس و کاهش حملات نقرس به اثبات رسیده است. چون مقدار اسید اوریک را که در نقرسی ها بالاست ، کاهش می دهد. گیلاس مزایای سلامت قلب و عروق را به دنبال دارد و درست مانند داروهای تجویز شده برای کمک به تنظیم چربی و قند خون در بیماران مبتلا به سندرم متابولیک عمل می کند. مصرف منظم گیلاس همچنین خطر ابتلا به سکته مغزی را کاهش می دهد. گیلاس منبع خوبی از آنتوسیانین برای بهبود حافظه است.

زیاد ماکارانی نخورید!

اگر از جمله افرادی هستید که چند بار در هفته از ماکارونی و پاستا به عنوان وعده اصلی استفاده
می کنید باید به خاطر داشته باشید که این غذا فاقد ریزمغذی های مفید برای بدن است. بهتر است به جای استفاده از یک غذا، به صورت پیوسته رژیم غذایی خود را با مواد غذایی مختلف غنی کنید. با این کار می توانید از تامین نیاز های بدن ویتامین ها و مواد معدنی مختلف اطمینان حاصل کنید. مواد غذایی که نشاستنی دارد باعث چاقی هم می شود.

واکسن محافظت کامل نمی دهد!

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در کنار واکسیناسیون همچنان باید تا ضعیف شدن ویروس کرونا، پروتکل های بهداشتی رعایت شود و این دو راه اصلی ترین روش ها برای مقابله با کروناست. دکتر سید محمد جمالیان، افزود: بیش از یک سال از آغاز شیوع اپیدمی کرونا در کشور می گذرد و مهمترین و ایمن ترین راه حفظ نکات بهداشتی است.‌ و باید کماکان در حفظ پروتکل های بهداشتی کوشا باشید، چرا که این واکسن محافظت صددرصدی نمی‌دهد.

کرونا از طریق خون منتقل می‌شود؟

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: تاکنون هیچ مستندی مبنی بر اینکه ویروس کرونا از طریق خون منتقل می‌شود وجود ندارد، بنابراین ویروس کرونا از طریق خون انتقال نمی‌یابد. بشیر حاجی بیگی افزود: در منطقه مدیترانه شرقی از جمله ایران بیشترین علت کاهش ذخایر خونی ترس اهداکنندگان از ابتلا به کرونا است.وی ادامه داد: این در حالی است که در تمامی مراکز اهدای خون ایران بالاترین پروتکل های بهداشتی رعایت می شود

ناهار چی داری؟
پیراشکی گوشت با سیب زمینی: ابتدا قابلمه ای را آب کرده و روی حرارت بگذارید تا بجوشد ، سپس سیب زمینی ها را شسته و داخل آن بریزید تا بپزد.در این فاصله یک عدد پیاز را ریز خرد کرده و با مقداری روغن تفت دهید تا سبک شود ، سپس گوشت را افزوده و تفت دهید تا بپزد. نمک ، زردچوبه و فلفل را بریزید و خوب هم بزنید و اجازه دهید گوشت کمی بپزد. در مرحله بعد ، سیب زمینی ها را پوست کنده و له کنید ، نمک و فلفل را افزوده و خوب ورز دهید تا به شکل خمیر دربیاید.خمیر را به شکل توپ های مساوی و یکسان تقسیم کرده و آن ها را کمی پهن کنید ، وسط هر کدام از توپ ها کمی از مواد گوشتی را بریزید و آن ها را ببندید.سینی فر را چرب کرده و سیب زمینی ها را داخل آن بچینید و برای 20 دقیقه در فر بگذارید تا با دمای 200 درجه پخته و طلایی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهروزی فر – پرده اول؛ با مهر تأیید نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تمامی وزرای

بیشتر

چند روز پیش از خیابان حکیم نزاری رد می شدم از ابتدای خیابان درگیر یک

بیشتر

محمدی – مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی از آغاز طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت