بسته سلامت

زانو دردتان ساده درمان کنید

کشش ماهیچه چهارسر ران:صاف بایستید و کف پاها را به طور کامل روی زمین قرار دهید. زانو را خم کنید و قوزک پارا از پشت بگیرید. به آرامی قوزک پا را به سمت بدن بکشید. کشش را تاحدی که احساس راحتی دارید، انجام دهید. در صورت لزوم برای حفظ تعادل با دست دیگر یک صندلی را بگیری یا به دیوار تکیه کنید. این حالت را برای ۳۰ تا ۶۰ ثانیه حفظ کنید. به وضعیت اولیه باز گردید و همین تمرین را با پای دیگر انجام دهید.

با دهان باز نخوابید

بسیاری از ما هنگام خواب با دهان نفس می کشیم و این باعث خشکی و استقرار باکتری ها در دهان می شود. در حقیقت نفس کشیدن با دهان می تواند موجب پوسیدگی و خونریزی دندان ها شود. دلیل این اتفاق این است که در مواقع تنفس با دهان باز، اخلال در تعادل میزان اسید و بازی و تغییرات در نوع باکتری های در محیط دهان اتفاق می افتد. بعضی از دندانپزشکان توصیه به بستن دهان برای حل این مشکل می کنند.

بیماری زمینه ای خطرناک در کرونا

پژوهشگرانی در چهار مورد بیماری پیش زمینه تحقیق کرده اند که ریسک بالایی را در دشوارشدن روند درمان کووید ۱۹ به همراه می آورند: بدن پرچربی، فشار خون بالا، دیابت و نارسایی قلبی. بزرگترین ریسک بیماری شدید کرونایی را افرادی متحمل شده اند که اضافه وزن زیاد و یا فشار خون بالا داشته اند؛ و اینکه شدت این بیماری با سبک زندگی افراد ارتباط دارد. به همین دلیل باید برای مهار ویروس کرونا، روی این عوامل توجه بیشتری مبذول داشت.

مهمترین علائم کووید ۱۹ در کودکان

رئیس اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: اسهال و استفراغ از مهمترین علامت‌های ابتلا به کووید ۱۹ در بین کودکان هستند. مریم نعمانی اعلام کرد: موارد مثبتی از ابتلای کودکان در کشور داشتیم ولی این موارد در شرایط جدید بیشتر دیده می‌شود.وی با بیان اینکه علائم کرونا در بین کودکان فصلی و به صورت آلرژی نیست، افزود: نباید منتظر علائم تنفسی برای کودکان باشیم اگرچه ممکن است فرد آبریزش بینی و دیگر علائم را نیز داشته باشد.

ناهار چی داری؟
آش سماق: تمام حبوبات را از شب قبل خیس کنید و بعد آن ها را بپزید. عدس ها را با آب زیاد در قابلمه مخصوص آش تان بپزید. حبوبات پخته ی دیگر را به آن اضافه کنید. در همین حین چغندرها را پوست بگیرید و خرد کنید و اجازه بدهید بپزند، زمانی که چغندرها نیم پز شدند به حبوبات اضافه کنید تا کاملا بپزند. اگر می خواهید آش شما قرمز نشود، چغندرها بعد از پخت به آش اضافه کنید. اگر قرمز دوست دارید، آب لبوها را به آن اضافه کنید. سبزی آش خرد شده را اضافه کنید و بگذارید همه ی مواد با هم بپزند. پیاز داغ و سیر داغ و نعنا داغ را به همراه زردچوبه سرخ شده به آش اضافه کنید.سماق ها را بشویید و با مقداری آب داخل قابلمه بریزید و اجازه بدهید بجوشد تا مقداری غلیظ شود. سپس آن را با مغز گردو به آش اضافه کنید و نمک و فلفل اضافه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نسرین کاری – دکتر نگین ناصح، اولین بانوی دریافت کننده بالاترین جایزۀ علمی بنیاد ملّی

بیشتر

بهروزی فر- نهم اردیبهشت ماه در تقویم مناسبت ها، “روز ملی شوراها” نام گرفته، ۲۵

بیشتر

سلام. بارندگی های اخیر در استان و مخصوصا در شهر زیرکوه نشان داد که با

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت