بسته سلامت

صبحانه پنیر نخورید

اصولاً پنیر غذایی خوبی برای صبحانه نیست؛ از نظر طب ایرانی مزاج پنیر سرد و تر بوده و مانع فعالیت مغزی کامل می‌شود که معمولاً در صبحگاه برای کار و تلاش مورد نیاز است؛ توصیه به مصرف و علاوه بر آن مصرف پنیر با خیار و گوجه فرنگی آن هم در فصل سرما اثرات نامطلوب آن را چندین برابر می‌کند. جذب کلسیم بیشتر در شب صورت می‌پذیرد و بهتر است پنیر به عنوان یک ماده مغذی در شب مصرف شود.

استرس عامل مهمی برای بی خوابی

استرس یک عامل مهم برای بی خوابی تلقی می شود. اضطراب به طور مستقیم سیستم عصبی مرکزی را دچار اختلال می کند که در این صورت تغییرات جزئی در بیوشیمی بدن و سیستم نوروشیمی عامل ریتم خواب و بیداری، ایجاد می شود. مجموعه این تغییرات به طور مستقیم مراحل خواب را تحت تاثیر قرار می دهد. اضطراب باعث می شود خواب تکه تکه باشد و ورود به مرحله نیروبخش مشکل خواهد بود.

رژیم غذایی کاهش وزن با تخم مرغ

وقتی که کالری کمتری مصرف می‌کنید، بدن مجبور به سوزاندن چربی‌ها می‌شود. از آنجایی که ‏رژیم لاغری‬ با تخم مرغ جزو رژیم‌های لاغری با ‫کالری‬ بسیار کم است. ۲ عدد تخم مرغ پخته و نصف گریپ فروت است. میان وعده: ۱ عدد ‫‏هویج‬ ۱ عدد ‫سیب‬ نهار: شامل سبزیجات برگ دار و یک عدد سینه مرغ آب پز یا کبابی یک عدد گوجه فرنگی لیمو ترش. میان وعده: ‫‏میوه‬ فصل به دلخواه ۱ عدد شام: نرگسی

آیا آنفولانزا موجب کرونا می شود؟

محققان در بررسی‌های خود دریافتند، ویروس آنفلوانزا می‌تواند باعث عفونت کووید ۱۹ در سلول‌های موش شود. براساس این تحقیق که توسط محققان چینی صورت گرفته، ویروس آنفلوانزای A می‌تواند عفونت کرونا را در آزمایشات سلولی و حیوانی تشدید کند. برخی از کارشناسان هشدار داده‌اند که ادغام آنفلوانزای فصلی با بیماری همه گیر کووید ۱۹ ممکن است تهدیدی بزرگتر برای سلامت جامعه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت