دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳

بسته سلامت

عادت اشتباه غذایی

نوشیدن آب بلافاصله بعد از مصرف غذا توصیه نمی شود. درصورتیکه فرد باید بلافاصله بعد از غذا خوردن آب بنوشد لازم است از مصرف آب سرد خودداری کند. در واقع نوشیدن آب بلافاصله بعد از غذا می تواند فرآیند هضم غذا را مختل کند. بسیاری از افراد عادت دارند بعد از غذا چای یا قهوه مصرف کنند اما این یک عادت بد است. با این کار بدن نمی تواند آهن موجود در مواد غذایی و همچنین پروتئین را هضم کند.

تاثیر سیر کهنه در سیستم ایمنی بدن

سیر کهنه می‌تواند سیستم ایمنی را تا حدی تقویت کند. اگر دارویی مصرف می‌کنید یا سابقه‌ی اختلال خونریزی دارید، بدون مشورت با پزشک از عصاره سیر کهنه استفاده نکنید. سیر می‌تواند با برخی از داروها تداخل ایجاد کند، خصوصاً با رقیق‌کننده‌های خون مانند وارفارین. مصرف متعادل سیر همراه غذا به احتمال زیاد مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما اگر داروی رقیق‌کننده‌ی خون مصرف می‌کنید با پزشکتان مشورت کنید.

مواد غذایی حاوی پروتئین زیاد

پروتئین یک منبع انرژی مهم برای بدن است، اما مقدار زیاد آن می‌تواند آسیب‌رسان باشد. جایی برای ذخیره پروتئین اضافی در بدن وجود ندارد، بنابراین باید از طریق کلیه‌ها فیلتر شود. پروتئین در مقادیر کم، به راحتی پردازش می‌شود. اما در مقادیر زیاد می‌تواند فشار روی کلیه‌ها را افزایش دهد. مصرف بیش از حد گوشت قرمز به عنوان یک ماده غذایی سمی برای کلیه، با افزایش خطر بیماری و نارسایی مرتبط است. می‌تواند باعث سنگ کلیه شود.

راهکار‌ برای جلوگیری از ریزش مو

در هنگام استحمام، به صورت ایستاده و زیر دوش، مو‌های خود را با شوینده‌های مختلف، نشوئید! حتما می‌دانید که یکی از اصول صحیح حمام کردن، نشستن در حمام است که متاسفانه به دلیل استفاده از دوش، اکثر افراد به صورت ایستاده اقدام به استحمام می‌کنند که این امر علاوه بر برخی عوارض جسمی، می‌تواند در بلندمدت باعث سستی ریشه مو و ریزش موی شما شود! مستمر از شوینده‌هایی مانند انواع شامپو‌های رنگارنگ شیمیایی باعث ریزش مو شود!

آیا گوشتان وزوز می کند؟

صدای زنگ و خروش در گوش می‌تواند نشانه‌ای از یک بیماری باشد، مثل فشار غیرطبیعی مایع در گوش داخلی (بیماری مِنیِر)، تومور غیر سرطانی (نوروم آکوستیک)، فشار خون بالا، دیابت یا حتی آلرژی. اگر مطمئن نیستید که چه چیزی سبب ایجاد صداهای عجیب در گوش شما می‌شود، زمان آن است که برای شناسایی علت اصلی، با پزشک خود صحبت کنید. این احتمال وجود دارد که این مسئله قابل درمان باشد. و باید با متخصص مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهروزی فر – پرده اول؛ با مهر تأیید نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تمامی وزرای

بیشتر

چند روز پیش از خیابان حکیم نزاری رد می شدم از ابتدای خیابان درگیر یک

بیشتر

محمدی – مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی از آغاز طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت