دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳

بسته سلامت

دیابتی ها پاهایتان را مرتباً چک کنید

خشکی و ترک‌خوردگی پوست در زمستان عارضه‌ای ناراحت‌کننده است. شما هم به عنوان کسی که دیابت دارد حتماً می‌دانید که پاهایتان تا چه اندازه مستعد زخم شدن هستند. از دست رفتن رطوبت پوست می‌تواند باعث ترک‌خوردگی آن بشود و حتی به جایی برسد که در ماه‌های زمستان دچار عفونت شوید. هر کاری می‌توانید برای مراقبت از پاهایتان انجام دهید؛ کفش مناسب بپوشید، پاهایتان را خشک نگه دارید.‌‌‌‌

علل نارسایی قلبی را بشناسید

شایع ترین علت نارسایی قلبی معمولا سابقه حمله قلبی یا فشار خون بالاست. حمله قلبی می تواند آسیب درازمدت به قلب وارد کند. زمانی که فشار خون بالا باشد، فشار زیادی که به قلب وارد می شود می تواند عضله قلب را خسته کند. انواع بیماری های قلب هم ممکن است دلیلی برای بروز حمله قلبی به شمار روند. علاوه بر بیماری غده تیروئید، مصرف مشروبات الکلی هم ممکن است به مرور باعث بروز نارسایی قلبی شود.

تغذیه مناسب در روزهای آلودگی هوا

فرجی متخصص تغذیه اظهار کرد: تأمین اسیدهای چرب در روزهای آلوده هوا از طریق مصرف شربت‌های خانگی کم شیرین همچنین مصرف بذر کتان برای بیماران قلبی و عروقی در سوپ و سالاد و پرهیز از مصرف غذاهای پرچرب، فست فودها، چربی اشباع مانند روغن‌های حیوانی، غذاهای فرآوری شده، نوشیدنی‌های گاز دار از جمله نکات بسیار مهمی است که در روزهای آلوده هوا باید نسبت به رعایت آن بیش از پیش توجه شود.

بخاطر قلب تان قند را کنار بگذارید

خطر نارسایی قلبی در افرادی که حداقل دو فنجان در روز قهوه کافئین دار می نوشند حدود 30 درصد کمتر بوده است. در مقابل، این نظر به نظر می رسد نوشیدن قهوه بدون کافئین اثر معکوسی بر خطر نارسایی قلبی دارد و خطر ابتلا به نارسایی قلبی را افزایش می دهد.هنگامی که محققان این مورد را بیشتر بررسی کردند، دریافتند که به نظر می رسد اصولاً مصرف کافئین از هر منبعی با کاهش خطر نارسایی قلبی در ارتباط است.

شیره انگور یک وعده غذایی مناسب

شیره انگور غنی ازمواد مغذی مانند منیزیم، فسفر، آهن و مقداری کلسیم مواد معدنی بوده و با وجود این فواید در شیره انگور یک وعده غذایی خوب به حساب می‌آید. از آن جایی که کودکان و نوجوانان برای رشد نیاز به مواد مغذی بیشتری دارند، مصرف شیره انگور برای آن‌ها می‌تواند علاوه بر تامین کالری، برخی مواد مورد نیاز بدن آن‌ها برای رشد را فراهم کند. برای اینکه در مجاری کبد، انسداد ایجاد نشودشیره انگور مناسب است.

کرونا هر روز با علایم جدیدی ظاهر می‌شود

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: هر روز با علائم جدیدی از بیماری کرونا مواجه می‌شویم.
پیام طبرسی افزود: هر روز با علائم جدیدی از بیماری کرونا در جهان مواجه می‌شویم، سکته‌های مغزی و قلبی برای جوانانی که هیچ زمینه بیماری و سابقه‌ای ندارند را می‌توان بخشی از آثار و علائم نو ظهور بیماری کرونا عنوان کرد.وی با اشاره به احتمال بالای ابتلاء افراد به کرونا در مکان‌های شلوغ و تجمع‌ها آن هم بدون ماسک، اظهار داشت: قرار گرفتن در اماکن پر ازدحام همچون نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها، بدون استفاده از ماسک و عدم رعایت فاصله ایمن از جمله خطرناک‌ترین لحظات برای ابتلاء به کرونا محسوب می‌شود. بیماری کووید ۱۹ بر اساس آمار رسمی کشورها تاکنون بیش از ۹۲ میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده است.

این گیاهان سپر محافظت از ریه هایتان هستند

آویشن سبز در صدر این گیاهان قرار دارد؛ زیرا سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی مانند آپیژنین و لوتئین است. این خاصیت به بدن کمک می‌کند تا با عفونت‌ها مقابله کرده، راه‌های هوایی را تنظیم و ریه‌ها را تمیز کند.
زردچوبه نیز از جمله این گیاهان مهم است، زیرا یک آنتی اکسیدان است که التهاب را کاهش می‌دهد و مجاری تنفسی را تمیز نگه می‌دارد. علاوه بر این، زردچوبه یک آنتی ویروس طبیعی است که به شما کمک می‌کند تا عفونت‌های ویروسی تاثیرگذار بر ریه از شما دور بمانند.از جمله سایر گیاهان ذکر شده در این گزارش مرزنجوش یا پونه کوهی است. پونه کوهی علاوه بر داشتن مزایای شگفت انگیز سلامتی برای ریه‌ها به دلیل داشتن اسید رزمارینیک که به کاهش آلرژی‌های ایجاد کننده عفونت در سیستم تنفسی کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهروزی فر – پرده اول؛ با مهر تأیید نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تمامی وزرای

بیشتر

چند روز پیش از خیابان حکیم نزاری رد می شدم از ابتدای خیابان درگیر یک

بیشتر

محمدی – مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی از آغاز طرح نظارتی ویژه آغاز سال تحصیلی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت