یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

احتیاطی در مصرف زردچوبه

مصرف زردچوبه در رژیم غذایی بی خطر محسوب می شود. با این حال، هنگام استفاده از مکمل های زردچوبه باید اقدام های احتیاطی مد نظر قرار گیرند. اگر به یک اختلال خون ریزی مبتلا هستید پیش از مصرف زردچوبه با یک پزشک مشورت کنید.اگر باردار هستید یا به نوزاد خود شیر می دهید از مصرف مکمل های زردچوبه پرهیز کنید. مصرف مکمل های زردچوبه باید دو هفته پیش از انجام عمل جراحی قطع شود.

شیر بادام مناسب برای آلرژیک

مصرف شیر بادام در کودکان برای پیشگیری از بروز آلرژی و همچنین در بزرگسالانی که به دلیل عدم تحمل لاکتوز شیر مصرف نمی‌کنند یا افرادی که با دریافت پروتئین‌های شیر گاو دچار بیماری‌های خودایمنی می‌شوند گزینه مناسبی است. شما می‌توانید از شش ماهگی در کنار شیر مادر به شیرخوار شیربادام نیز بدهید. همچنین مادران که فرزندانشان به پروتئین گاوی حساسیت دارند می‌توانند از شیر بادام استفاده کنند.

آب میوه برای دیابت مضر است؟

آب میوه دارای قند طبیعی است و فیبر آن نیز کم است و در نتیجه خاصیت چندانی ندارد زیرا که خوردن آب میوه از خود میوه راحت تر است و در نتیجه فرد در مدت زمان کوتاه مقدار بیشتری از آن را می نوشد که همین امر باعث وارد شدن مقدار زیادی کربوهیدرات در بدن او می شود. بسته به نوع دیابت و چگونگی مدیریت شما، آب میوه می تواند سطح گلوکز خونتان را بالا ببرد و روی اضافه وزن تان نیز تاثیرگزار باشد.

عسل گرم موجب تولید سم می شود

عسل گرم شده باعث تولید هیدروکسی متیل فورفورال می شود که ممکن است اثرات زیان آوری را ایجاد و مانند سم عمل کند. گرم کردن عسل تا دمای بالاتر از 40 درجه سانتی گراد برای بدن می تواند مضر باشد زیرا مواد مغذی موجود در آن از بین می روند اما قطعا سبب مرگ نمی شود. بهترین راه لذت بردن از عسل همراه شیر این است که ابتدا شیر را گرم کنید و صبر کنید تا کمی خنک شود سپس عسل را به آن اضافه کرده و میل کنید.

توجه به سلامت دندان‌ها

گرچه تصور می‌شود آب لیموترش می‌تواند باعث سفیدی دندان‌ها شود اما اسیدیته این نوشیدنی به مینای دندان آسیب می‌رساند و بروز پوسیدگی‌های دندان را تسهیل می‌کند. علاوه بر اینکه نباید در خوردن مواد غذایی ترش افراط کرد، پس از مصرف، آدامس جویده شود تا افزایش ترشح بزاق دهان از مینای دندان محافظت کند. نوشیدن آب پس از این خوراکی‌ها نیز توصیه همیشگی خواهد بود و در مصرف آن زیاده روی نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت