دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

زمان مناسب برای خوردن صبحانه

به محض بیدار شدن از خواب، صبحانه ای مغذی میل کنید. این زمان از مهمترین زمانهای غذا خوردن محسوب می شود. بسیاری از افراد به اشتباه تصور می کنند که با حذف صبحانه و صرفا ورزش کردن در صبح می توانند کالری بیشتری را سوزانده و کاهش وزن خوبی داشته باشند.در مقالات، بارها به این نکته تاکید شده که حذف صبحانه، نه تنها در کاهش وزن، موثر نیست، بلکه موجب گرسنگی و افت می شود.

سیب زمینی شیرین مفید برای آسم

سیب‌زمینی شیرین، برای مقابله با بیماری نقرس، آرتریت و آسم مفید است چون سرشار از کاراتنوئیدهایی مانند بتاکاروتن هایی است. این ترکیب مفید باعث کاهش اثرات پیری شده و از رشد سلول‌های سرطان و ریه پیشگیری می‌کند. خانم‌های باردار نیاز زیادی به اسیدفولیک دارند و سیب‌زمینی سرشار از ویتامین است. اسیدفولیک موجود در سیب زمینی به رشد بافت‌های جنینی و رشد سلول‌های آن کمک می‌کند.

چرا غذاهای ناسالم پرطرفدار هستند؟

از آنجا که غذاهای ناسالم به سادگی پیدا می شوند، به سادگی آماده می شوند، و طعم و شکل جذابی هم دارند، استفاده از آنها تبدیل به عادت می شود. مشکل اصلی همینجا است. هر چند وقت یکبار خوردن شیرینی یا تمام کردن یک پاکت چیپس به جایی بر نمی خورد و مسئله اصلی نیست. اما وقتی غذاهای ناسالم قسمت بزرگی از برنامه غذایی روزانه را تشکیل دهد، آن وقت است که در خطر افزایش وزن و چاقی قرار خواهید گرفت.

خواص باور نکردنی هلو

این میوه حاوی مقادیری از ویتامین C است که می تواند خطر ابتلا به برخی انواع سرطانها را کاهش دهد. مصرف یک فنجان هلوی خرد شده می تواند ۱۱.۱ میلی گرم از ویتامین C مورد نیاز بدن را تامین کند. همچنین به تامین میزان توصیه شده از پتاسیم، فیبر و آهن بدن در روز کمک می کند.هلو با وجود اینکه مقادیر نسبتا کمی از مواد مغذی را داراست می تواند به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل برای سلامتی افراد مفید باشد.

علایم سرماخوردگی خطرناک!

گرچه سرماخوردگی نیاز به مراجعه به مراکز درمانی ندارد، اما اگر علائم زیر را دارید باید به پزشک عمومی مراجعه کنید: علائم بیماری پس از 3 روز بهبود نیابد. علائم بیماری به صورت ناگهانی تشدید شود. درجه حرارت بدن بالا باشد و یا فرد دچار تب و لرز شود. فرد دچار تنگی نفس شود یا درد قفسه سینه داشته باشد. فرد به بیماری زمینه ای مانند شیمی درمانی، دیابت، بیماری قلبی، ریوی، کلیوی، و عصبی مبتلا باشد.

چند توصیه بهداشتی به مبتلایان یا افراد مشکوک کرونا
در صورت داشتن علایم خفیف کرونا، استراحت و خودجداسازی در منزل را داشته باشیم تا از انتشار بیشتر ویروس به بستگان، دوستان و سایر مردم پیشگیری کنیم.خودجداسازی به معنی ماندن در منزل و در یک اتاق یا قسمت مجزا با تهویه کافی و ترجیحاً دارای دستشویی و توالت مجزا است.توجه داشته باشیم خودجداسازی را حداقل به مدت 14 روز رعایت کنیم.اگر در حال مصرف داروهایی با تجویز پزشک هستیم، به میزان کافی در دسترس داشته باشیم.خواربار کافی و سایر مایحتاج منزل را برای 2 تا 4 هفته (برای مدت ایزولاسیون یا قرنطینه خود) تهیه کنیم.از اطرافیان خود برای خرید مایحتاج و خرید دارو کمک بگیریم. در زمان بیماری، تهیه مایحتاج خود را به دوستان، آشنایان و یا اطرافیان خود بسپاریم و بیرون نرویم.

مرگ بیماران کرونایی به خاطر مراجعه نا به هنگام

رییس کمیته علمی و عضو ستاد مقابله با بیماری کووید ۱۹ در خراسان رضوی در این خصوص گفت: با کمال تاسف مراجعه دیرهنگام بیماران کرونایی به بیمارستانها یکی از علل فوت آنها به شمار می‌رود چرا که در این گونه موارد وقتی بیمار به بیمارستان ارجاع داده می‌شود که دیگر کاری از دست پزشکان ساخته نیست. دکتر محمود شبستری افزود: با مشاهده علائم حاد بیماری در همان هفته اول بایستی بیمار به مراکز درمانی انتقال داده شود و اگر بعد از ۲ هفته یا بیشتر بیمار را انتقال دهیم علائم بیماری شدت یافته و خطر مرگ و میر افزایش می‌یابد.فرآیند درمان بیماران کرونایی بسته به شدت علائم و وخامت بیماری در سطح یک از مراکز خدمات جامع سلامت و درمانگاهها آغاز می‌شود و دیر آمدن خطرناک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهروزی فر – همین چند روز قبل بود که معاون جوانان وزیر ورزش و جوانان

بیشتر

در گذشته دفاتر ازدواج و طلاق از هم جدا بودند یعنی یک دفترخانه ازدواج و

بیشتر

میرکلانی – ۴۱۵ هزار نهال از ابتدای سال تاکنون در سربیشه تولید شده است.محمودی سرپرست

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت