شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

عینکی ها این خوراکی را بخورند

کدو تنبل یکی از سالم ترین سبزیجاتی است که مواد فعال بیولوژیکی آن به از بین بردن کلسترول بد خون، بهبود تعادل نمک آب و عملکرد صاف قلب کمک می کند. همچنین این صیفی می تواند تأثیر مفیدی بر کیفیت بینایی داشته باشد و از رشد سلول های سرطانی نیز جلوگیری کند و برای عینکی ها خوب است. کدو تنبل نه تنها رشد و نمو بدن را کنترل می کند بلکه می تواند بینایی چشم را در سطح مناسب حفظ کند.

تسکین روماتیسم با روغن سیاه دانه

یک فنجان روغن سیاه دانه را گرم کنید. سپس قبل از خواب آن را در محل درد بمالید و خوب ماساژ دهید. بعد محل مورد نظر را با یک تکه پارچه پشمی باندپیچی نموده و استراحت کنید.سیاه دانه برای درمان سرگیجه و درد گوش: یک قاشق مرباخوری عسل را با چند قطره روغن سیاه دانه مخلوط کرده و هر صبح ناشتا، پس از صرف غذا در سه وعده میل کنید. این کار را حداقل تا 11 روز ادامه دهید. تا نتیجه بهتری داشته باشد.

سس کچاپ برای سلامتی مضر است

دکتر شریف هاتا مشاور بهداشت عمومی و درمان های پیشگیرانه می گوید: سس کچاپ در ترکیبات خود حاوی بسیاری از مواد مضر برای سلامتی انسان است. او افزود که از جمله این مواد خطرناک، کنسانتره گوجه فرنگی، شربت ذرت با فروکتوز بالا، سرکه مقطر، و مواد نگهدارنده است. این پزشک تاکید کرد: مصرف زیاد سس گوجه فرنگی آسیب های زیادی به سلامتی وارد می کند و تبعاتی از جمله چاقی و دیابت را به دنبال دارد.

مهمترین دلیل کبد چرب چیست؟

مهمترین علت ابتلا به کبد چرب که در سال‌های اخیر با آن مواجه هستیم، عامل وراثتی است یعنی در یک خانواده ممکن است تمام اعضای خانواده اعم از پدر و مادر و فرزندان، گرفتار کبد چرب شده باشند.افراد باید حتما رژیم غذایی مناسب داشته باشند و میزان چربی‌های مصرفی شان را به حداقل برسانند، همچنین میزان کالری مصرفی باید با انرژی مصرفی برابر باشد، جدی گرفتن بیماری قند و مداومت برای درمان زیر نظر پزشک از راه‌های جلوگیری است

آب را با معده خالی بنوشید

رابطه بین آب و کاهش وزن تا حدی به اثر گرمازایی آن نسبت داده می‌شود که به انرژی مورد نیاز برای گرم کردن آب سرد در دستگاه گوارش پس از مصرف اشاره دارد. براساس مطالعات ترموژنز ناشی از آب این توانایی را دارد که میزان متابولیسم بدن را در بزرگسالان ۲۴ تا ۳۰ درصد افزایش دهد و این اثر حدود ۶۰ دقیقه طول می‌کشد. کمبود آب با عملکرد مغز در ارتباط است. نوشیدن آب با معده خالی باعث بهبود عملکرد ذهنی می‌شود.

3 ویتامین اصلی که بدنتان در زمستان به آنها احتیاج دارد
ویتامین سی: شروع زمستان همراه با عفونت هایی مانند سرماخوردگی، سرفه، تب و آنفلوآنزا است. این در حالی است که مصرف ویتامین سی منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش طول دوره این بیماری ها می شود. ویتامین سی نوعی آنتی اکسیدان است که باعث کاهش التهاب در بدن نیز می شود. در زمستان می توانید. ویتامین دی:. در طول زمستان احتمال بروز دردهای استخوانی و مفصلی به دلیل عدم تابش کافی نور خورشید بیشتر است. به گفته متخصصان تمام بزرگسالان زیر 70 سال باید روزانه 600 واحد بین المللی ویتامین دی مصرف کنند و حداقل 30 دقیقه در معرض نور مستقیم خورشید باشند.ویتامین ای: مصرف این ویتامین برای کمک به حفظ سلامت پوست ضروری است و از خشکی پوست در زمستان جلوگیری می کند.

واکسن کرونا را چند بار تزریق کنیم؟

حامد حسینی، مدیر مرکز کارآزمایی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: اعلام نتایج فاز اول تست انسانی واکسن ایرانی کرونا روز بعد از تزریق واکسن بر روی آخرین نفر اعلام خواهد شد که زمان آن نیمه اسفند تعریف شده است اینکه واکسن کرونای نهایی را مردم یک بار باید تزریق کنند یا چندین بار، چیزی است که در حال حاضر مشخص نیست و اگر ویروس کرونا مثل آنفلوآنزا به چندین نوع جهش یافته باشد باید سالانه آن را تکرار کنیم، ولی اگر مثل سرخک، سرخچه و… باشند در یک پلن مشخص واکسیناسیون انجام می‌شود.در حال حاضر تغییری در فرآیند تولید نبوده است و نشان دادیم با همان آنتی بادی ویروس اصلی می‌توانیم با ویروس جهش یافته انگلیسی هم مقابله کنیم./باشگاه خبرنگاران

.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت