بسته سلامت

سلامت با ۳۰ دقیقه پیاده روی روزانه

برای یک پیاده روی ۳۰ دقیقه ای در طول روز، می توان همان ضرب المثل معروف را به کار برد: این کار شما را از پزشک دور نگه می دارد.این میزان پیاده روی نه تنها باعث کاهش وزن و کاهش فشار خون می شود، بلکه خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن از جمله بیماریهای قلبی عروقی و سکته مغزی را از شما دور می کند. پیاده روی منظم یکی از ساده ترین کارهایی است که می توانید برای ارتقای سلامت خود انجام دهید.

درمان مگس پران چشم

در مواجهه با مگس پران دو کار می توان کرد؛ یکی اینکه آنها را نادیده گرفت و دیگری اینکه در موارد شدید و مختل کننده بینایی از جراحی استفاده کرد. این جراحی موثر است، اما خطراتی هم دارد، ازجمله افزایش احتمال دچار شدن به کاتاراکت یا آب مروارید (کدر شدن عدسی) و جدا شدن شبکیه. پزشکان معمولا به عنوان آخرین شیوه در مواردی که مگس پران دید را به شدت مختل کرده باشد، به این جراحی متوسل می شوند.

کلم خام نخورید

سبزیجاتی مانند کلم پیچ، گل کلم،کلم بروکسل ممکن است مواد مغذی خوب مانند ویتامین ث و فولات داشته باشد، اما خوردن خام آن ها در مقادیر زیاد منجر به ایجاد مشکلات تیروئید می شود. کلم نپخته حاوی مواد شیمیایی طبیعی است که می تواند با سنتز هورمون تیروئید تداخل داشته باشد. دوستداران کلم باید این سبزی را به صورت پخته مصرف یا آن را بخار پز کنند. کلم را به عنوان یک آنتی اکسیدان ارزشمند و ضد سرطان مصرف کنند.

رژیم ، ورزش و خواب مثلث کاهش وزن

غذا خوردن نزدیک موقع خواب، عاملی برای افزایش وزن است؛ اگر عادت به میان وعده های شبانه و نیمه شب دارید، سعی کنید که غذاهای مضری انتخاب نکنید و به دنبال غذای سبک و سالم باشید.رژیم غذایی سالم تر کیفیت خواب شما را افزایش می دهد. ورزش منظم و رژیم غذایی سالم به تنظیم خواب کمک می کند و سوخت و ساز را افزایش می دهد.قبل از خواب، هرگز کافئین مصرف نکنید؛ کافئین خواب شما را به هم می ریزد.

رژیم های غذایی نامناسب

یک رژیم غذایی نامتعادل می تواند دلیل ایجاد طعم شیرین در دهان باشد. هنگامی که برخی از کمبود ها در رژیم غذایی وجود داشته باشد می تواند باعث ایجاد این طعم ناخوشایند در دهان شود. کمبود روی، اسید فولیک و ویتامین B نیز باعث تغییرات عجیبی در طعم می شود.راه حل یک رژیم غذایی نامناسب یک رژیم متعادل است. هر کسی که بیش از حد غذای شیرین یا اسیدی بخورد با تأثیر منفی بر میزان انسولین در بدن مواجه خواهد شد.

محرز: خطر موج چهارم کرونا در اسفند جدی است
محرز گفت: شاهد افزایش دوباره بیماران دربیمارستان‌ها هستیم، علت اصلی این افزایش بی‌توجهی مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است واگر با همین روندجلوبرویم احتمالا در اسفند ماه شاهد موج چهارم کرونا باشیم. وی افزود: روند افزایش بیماری کووید۱۹ و انتشار ویروس کرونا در ایران بسیار نگران کننده است و تعداد بیماران بستری که به بیمارستان ها مراجعه می کنند و نیز بیماران سرپایی رو به افزایش است، علت اصلی آن هم افزایش دورهمی ها، تجمعات و مسافرت هاست و اینکه میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در بین مردم کاهش یافته و رفت و آمدها در اماکن عمومی بیشتر شده است. ویروس جهش یافته انگلیسی هم در کشور وجود دارد و افزایش کرونا بخاطر رعایت نشدن اصول بهداشتی در سطح جامعه و در بین مردم است.

خطر مرگ این افراد مبتلا به کووید ۱۹بیشتر است
محققان دانشگاه واشینگتن دریافتند مبتلا شدن زنان باردار به بیماری کووید ۱۹ می‌تواند پیامدهای مرگ‌باری برای آنان داشته باشد.ر این تحقیقات که وضعیت سلامت ۲۴۰ زن باردار مبتلا به کووید ۱۹ را بین ماه‌های مارس و جولای (اسفند و خرداد) سال ۲۰۲۰ میلادی مورد مطالعه قرار داد، مشخص شد نرخ مرگ ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در میان زنان باردار به میزان قابل توجهی بالاتر از نرخ مرگ ناشی از این بیماری در بین سایر زنان دارای سن مشابه است.در جریان این تحقیقات سه زن باردار جان خود را از دست دادند و ۲۴ نفر از داوطلبان در بیمارستان بستری شدند.بر اساس این تحقیقات، خطر بستری شدن زنان باردار در اثر ابتلا به کووید ۱۹ به میزان ۳.۵ برابر خطر بستری شدن زنان هم‌سن آن‌ها در جمعیت عمومی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


غلامی – رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری ۳۲ سارق با اجرای

بیشتر

بصیرت – مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از ابلاغ مصوبه وزیر نیرو در

بیشتر

اویس – مسئول سازمان بسیج رسانه خراسان‌جنوبی گفت: آیین اختتامیه رویداد جام رسانه‌ای امید کشور

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت