بسته سلامت

آلودگی هوا زمینه ساز مشکلات قلبی

دکتر افشین رخش گفت: آلودگی هوا سبب تشدید بیماری‌های زمینه‌ای و مشکلات قلبی و عروقی می شود همزمان با شیوع کرونا بسیاری از بیماران به دلیل ترس از ابتلا به کرونا از مراجعه به موقع به پزشک خودداری یا اگر بیماری آنها قبل از کرونا شناسایی شده بود از درمان به موقع خودداری یا درمانشان را قطع کردند و هر دو موضوع سبب پیشرفت بیماری سرطان در آنها شده است. آلودگی هوا مرگ میر ناشی از سرطان را افزایش می‌دهد.

غذاهای فرآوری شده خطرناک هستند

غذاهای فرآوری شده، گرچه ارزان و مناسب هستند ، اما برای سلامتی ما خطرناک هستند. غذاهای فراوری شده سرشاراز مواد نگهدارنده و شکر اضافه شده هستند و افرادی که از این غذا ها استفاده می کنند در معرض خطر بیشتر بیماری های قلبی و مرگ زودرس هستند.آنها دریافتند که شرکت کنندگانی که غذاهای فراوری شده فراوانی می خورند بیشتر از دیگران در معرض خطر بیماری قلبی عروقی ، حمله قلبی یا سکته قرار دارند.

کیست چگونه تشخیص داده می‌شود؟

مهم‌ترین روش برای تشخیص کلیه پلی‌کیستیک سونوگرافی است.سونوگرافی نسبت به سایر ابزارهای تشخیصی با دقت بالا کلیه پلی‌کیستیک را تشخیص می‌دهد. اگر نتیجه سونوگرافی بعد از ۴۰ سالگی طبیعی باشد، احتمال ابتلا به کلیه پلی‌کیستیک در آینده کمتر خواهد بود. سی‌تی‌اسکن و ام‌آرآی نیز می‌توانند به تشخیص این بیماری و کیست‌های خیلی کوچک کمک کنند.کیست‌هایی که شاید در سونوگرافی دیده نشوند.

نحوه صحیح بلند شدن از تختخواب

معمولا زمانی که قرار است از تختخواب جدا شوید، بدون توجه به نحوه برخاستن این کار را انجام می‌دهید در حالی که باید با شیوه صحیح از تختخواب برخیزید. متأسفانه بیشتر افراد می‌نشینند، کمر خود را برای آماده شدن برای موقعیت ایستاده می‌چرخانند و از کمر خود برای ایستادن استفاده می‌کنند. این روش نادرست است.روش صحیح این است که روی پهلوی خود بغلتید و از بازوی خود استفاده کنید تا از موقعیت جانبی بلند شوید.

برخی از کپک‌ها تولیدات سمی دارند

تعدادی از کپک‌ها تولید مواد سمی می‌کنند که می‌تواند شما را سخت بیمار کند.با توجه به قیمت زیاد بعضی از محصولات غذایی، معمولاً افراد وسوسه می‌شوند که کپک را از ماده خوراکی جدا کرده و بقیه قسمت‌ها را در هر صورت، مصرف کنند، که واقعاً ارزشش را ندارد.علاوه بر خطر بیماری، غذاهای کپک زده طعم خوبی ندارند. بیشتر کپک‌ها روی غذاهای نرم طعم خاک یا گرد و غبار دارند. هرگزقسمت کپک زده را بو نکشید.

راههای بازگشـت حس بویایی و چشایی بعد از کرونا
متخصصان برای بازگشت حس بویایی بعد از ابتلا به کرونا تحریک این حس را پیشنهاد می کنند. کارشناسان چهار روغن طبیعی مختلف از جمله روغن گل رز، سیر، لیمو و اکالیپتوس را پیشنهاد می دهند و توصیه می کنند که هر کدام را ۲۰ تا۴۰ ثانیه بو بکشید و دو تا سه بار در روز این کار را انجام دهید.سیر ورم و التهاب را در اطراف بینی از بین می برد، تنفس را آسان می کند و به بازیابی حس بویایی و چشایی در زمان سریع تر می پردازد.شاید این یک درمان علمی نباشد اما بو کشیدن پرتقال سوخته یا مصرف خود پرتقال می تواند به بهبود شما کمک کند.روغن کرچک را کمی گرم کنید و چند قطره از آن را داخل بینی بریزید و یک نفس عمیق بکشید همچنین می توانید به طور منظم با استفاده از این نوع روغن بخور بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت