یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳

بسته سلامت

چکاپ سالیانه را فراموش نکنید

شما خودتان مسئول سلامتیتان هستید پس نسبت به انجام آزمایش های چکاپ پزشکی دوره ای اقدام کنید زیرا اگر آن را نادیده بگیرید، بیماری ها شما را غافلگیر می کنند بنابراین قبل از اینکه خیلی دیر شود به کمک برخی بررسی ها و آزمایش ها مثل انجام دادن آزمایش ها و چکاپ های دوره ای برای تشخیص زود هنگام بیماری ها و جلوگیری از تشدید آن ها اقدام کنید.چک آپ باعث می شوند تا گرفتار مشکلات خطرناک نشوید.

افراد دیابتی چه مقدار میوه مصرف کنند؟

توصیه می شود بزرگسالان و کودکان روزانه 5 وعده میوه و سبزیجات میل کنند. این مقدار برای افراد مبتلا به دیابت تغییر نمی کند. مردم نیمی از بشقاب خود را در هر وعده غذایی با میوه و سبزیجات پر کنند.افراد مبتلا به دیابت به جای اینکه به میوه وابسته باشند ، باید بیش از 50 درصد وعده غذایی خود را روی سبزیجات غیر نشاسته متمرکز کنند. نیم دیگر غذا باید دارای پروتئین و نشاسته های پر فیبر مانند لوبیا یا غلات باشد.

فواید سیر در کاهش فشار خون

سیر دارای خواص فراوانی است و برای درمان بسیاری از بیماری ها از آن استفاده می شود. مشتقات سیر در کاهش فشار خون در افرادی که فشار خون بالایی دارند بهتر عمل می کند اما آزمایشات دیگری برای ارزیابی این که آیا مشتقات سیرمی توانند جایگزین داروهای موجود برای فشار خون موجود باشند یا خیر، لازم است. افراد نباید به جای استفاده از قرص ها به سمت سیر بروند و باید در این باره با پزشک مشورت کرد.

باز شدن مجاری کبد با انار

یک پزشک و متخصص طب سنتی با بیان اینکه برای درمان “پروستات” خوردن انار با کمی فلفل سیاه قبل از خواب توصیه می‌شود، گفت: مصرف این میوه بهشتی، مولد خلط صالح و خون پاکیزه است و مجاری بسته و عروق ریز بدن و مجاری ریز کبد را باز می‌کند!دکتر محمد عزیزخانی افزود: “انار” برای تصفیه و تقویت کبد و کلیه، تقویت حنجره و صدا و تقویت معده مؤثر است. و برای, رفع خارش، التیام جراحات مزمن توصیه می‌شود.

توصیه های ضروری روزهای کرونایی

از مسافرت غیر ضروری خودداری کنید. ممکن است هنگام مسافرت با یک فرد آلوده روبرو شوید. بعلاوه، برخی مناطق شیوع خود را تجربه کرده اند. توصیه می شود افرادی که در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به عفونت و عوارض کروناویروس هستند ، تا زمانی که ویروس تحت کنترل باشد ، از مسافرت خودداری کنند.
برای حمایت از سیستم ایمنی بدن خود گزینه های سالم انتخاب کنید. در حالی که یک شیوه زندگی سالم تضمین نمی کند که بیمار شوید ، ممکن است به شما در جلوگیری از عفونت کمک کند. با رعایت این توصیه سالم ، بدن خود را ایمن کنید:رژیم غذایی خود را حول سبزیجات ، پروتئین های بدون چربی و میوه ها پایه گذاری کنید.به مدت 30 دقیقه در روز ورزش کنید.شبانه 7-9 ساعت بخوابید.استرس را از خود دور کنید.

رد پای آلودگی هوا در افزایش ابتلا و مرگ ناشی از کرونا

رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت گفت: آلودگی هوا تا ۱۵ درصد منجر به افزایش ابتلا و مرگ ناشی از کووید-۱۹ می‌شود. عباس شاهسونی با اشاره به تاثیرات آلودگی هوا بر انتقال بیشتر بیماری کووید-۱۹، گفت: آلودگی هوا با انتقال بیشتر بیماری کووید-۱۹ ارتباط دارد و در عین حال منجر به تشدید این بیماری می‌شود. باید توجه کرد که آلودگی هوا و ذرات آلاینده هوا تا ۱۵ درصد منجر به افزایش موارد مرگ و میر و ابتلای ناشی از کرونا می‌شود.وی افزود: آلودگی هوا چهارمین علت مرگ در دنیا محسوب می‌شود و بعد از فشار خون بالا، مصرف دخانیات و سوءتغذیه، آلودگی هوا چهارمین علت مرگ و میر است و دومین علت مرگ ناشی از بیماری‌های غیر واگیر بعد از مصرف دخانیات قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کاری – ثروت های یک منطقه، همیشه معادن و گنجینه و دفینه هایش نیستند، گاهی

بیشتر

سلام و عرض خسته نباشید. چند وقتی است که برنامه ها و پروژه های شهری

بیشتر

هدیه ویژه دولت رئیس جمهور شهید به اهالی بخش دستگردان با ابلاغ عشق آباد به

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم

فرم گزارش اشکال در سایت