بسته سلامت

سیب درمانی طبیعی وزش معده

سیب یک آنتی اسید طبیعی بسیار مؤثر است. مصرف سیب به صورت خام یا دمنوش باعث تسکین کمابیش فوری اسید معده می شود. ترکیب سیب با آناناس، موز، خرمالو و گلابی و برخی میوه های دیگر از بهترین درمان های طبیعی و خانگی برای تسکین سوزش معده خواهد بود. سیب به دلیل دارا بودن فیبر یکی از بهترین درمان ها برای مقابله با سوزش معده و بهبود علائم این مشکل محسوب می شود.

  دانستنی های راجع به ماست

مصرف روزانه ماست به مقدار متعادل مانع از بروز بیماری قلبی می شود. ماست آثار درمانی فراوانی دارند که از جمله آنها می توان خصوصیت ضدسرطانی آنها به ویژه سرطان روده، بالا بردن سیستم ایمنی بدن، کاهش کلسترول خون، فعالیت ضد میکروبی در قبال باکتری های بیماری زا، پیشگیری و درمان آسیب های کبدی و اختلالات گوارشی نام برد. ماست برای کنترل کلسترول در بدن بسیار عالی می باشد

کنترل کبد چرب با عناب

عناب ملین بوده و تأثیر آن برای کمک به درمان یبوست به اثبات رسیده است. عناب از ترکیب‌های طبیعی و سنتتیک دارای خواص آنتی‌اکسیدانی می‌باشند که در محافظت از کبد در مقابل عوامل مخرب نقش مهمی ‌رادارندبنابراین این میوه در درمان بیماری‌های کبدی ازجمله کبد چرب مفید است. عناب را “خرمای قرمز” و “خرمای چینی” نیز می‌نامند. میوه عناب هم به‌صورت تازه مصرف می‌شود و هم به‌صورت خشک.‌

فایده مصرف قهوه در صبح

قهوه حاوی مواد مغذی زیادی است. مصرف هر روز قهوه در صبح می تواند به شدت عملکرد جسمی را بهبود بخشد. کافئین همچنین به افزایش سطح آدرنالین خون کمک می کند. آدرنالین یک هورمون برای کمک به آماده سازی بدن در مقابل عملکرد شدید فیزیکی به ویژه در حال ورزش و فعالیت بدنی است. با این اثرات، هیچ تعجبی وجود ندارد که بگوییم کافئین می تواند به بهبود عملکرد فیزیکی کمک کند.

بهترین راه برای درمان سنگ صفرا

فعالیت و ورزش و داشتن تغذیه و رژیم غذایی مناسب و منظم می‌تواند در درمان سنگ صفرا و پاکسازی صفرا مؤثر باشد.در واقع به سبب مزایای بسیار زیاد ورزش، می‌توان آن را یک درمان طبیعی برای بیماری‌های کیسه صفرا در نظر گرفت.با روزی ۳۰ الی ۶۰ دقیقه ورزش منظم می‌توان از خطر ابتلا به سنگ‌های صفراوی تا به حد زیادی کاست. آب سیب در نرم کردن سنگ کیسه صفرا و تسکین درد به شدت موثر است.

مبتلایان به کبد چرب در مقابل بیماری کرونا آسیب پذیرترند
دکتر محمد ثابت گفت: ویروس کرونا در واقع ممکن است انعقاد عروقی( لخته شدن خون در رگهای بدن) و حتی سکته مغزی بیمار را به دنبال داشته باشد همچنین این ویروس می‌تواند در رگ اصلی کبد، لخته خون ایجاد کند. وی اضافه کرد: بیماری کبد چرب بیشتر در افرادی که اضافه وزن و بیماری زمینه‌ای دارند، رخ می‌دهد. به گفته این متخصص، بهبود کیفیت زندگی، تغذیه مناسب، تحرک و ورزش از مهمترین عوامل درمان بیماری هایی مانند چاقی و چربی کبد است، این موارد می تواند به بهبود شرایط ایمنی و سلامت عمومی فرد کمک کند و نیز در مقابل بیماری های مهلک همچون کرونا اثرات مفیدی داشته باشد . علاوه بر ویروس کرونا داروهایی که برای درمان این بیماری استفاده می‌شوند نیز ممکن است عوارض کبدی بدنبال داشته باشد.

کرونایی ها حداقل یک ماه این کارها را انجام ندهند
دکتر میسا قیم با بیان اینکه مبتلایان به کرونا احتمالاً پس از بیماری با ضعف بدنی مواجه خواهند شد، اظهار کرد: این ضعف به مرور زمان و با کمک تغذیه مناسب برطرف می شود و ضروری است مبتلایان پس از بهبودی تا یک ماه از انجام فعالیت های سنگین مانند بالا رفتن زیاد از پله، ورزش های حرفه ای، بلند کردن اجسام سنگین و یا سرپا ماندن به مدت طولانی اجتناب کنند. وی گرفتن دوش آب داغ تا قبل از بهبودی کامل را سبب اُفت فشارخون ناگهانی، احساس سرگیجه و یا بی حالی عنوان و خاطرنشان کرد: مبتلایان به بیماری کرونا باید تا حداقل یک ماه دور غذاهای فست فودی، غذاهای چرب و یا غذاهایی باارزش غذایی پایین را خط بکشند و تمامی ریزمغذی ها و درشت مغذی ها را به بدن خود برسانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت